Jon Iversen f.1781
Moderator: MOD_Oppland
Jon Iversen f.1781
Hei!
Jeg søker etter en Jon Iversen f.26/8-1781 og døpt i Lesja (Foldalen) i 1781 ifølge KB for Lesja(s.135)med angitt far Iver Ottesen som kom fra Søvik i Tresfjord.I følge Family S.er som mor angitt Ronnaug Jonsdtr.
Finner ikke Jon som konfirmant på Lesja og heller ikke hans foreldre senere.
Tror at Jon flyttet til Trondheim ca 1800 og giftet seg der med Jøran Jonsdtr 17/4.1806 og tok tilleggsnavnet Dahl.
Håper noen kan hjelpe !!
Vennlig hilsen
Sigvald
Jeg søker etter en Jon Iversen f.26/8-1781 og døpt i Lesja (Foldalen) i 1781 ifølge KB for Lesja(s.135)med angitt far Iver Ottesen som kom fra Søvik i Tresfjord.I følge Family S.er som mor angitt Ronnaug Jonsdtr.
Finner ikke Jon som konfirmant på Lesja og heller ikke hans foreldre senere.
Tror at Jon flyttet til Trondheim ca 1800 og giftet seg der med Jøran Jonsdtr 17/4.1806 og tok tilleggsnavnet Dahl.
Håper noen kan hjelpe !!
Vennlig hilsen
Sigvald
Re: Jon Iversen
Arkivnett Oppland har denne informasjonen
Far:
Iver Ottes.
Tøring i Tresfior
Mor:
Rønnoug Jonsd.
LombPladsen
/ Sissel
Far:
Iver Ottes.
Tøring i Tresfior
Mor:
Rønnoug Jonsd.
LombPladsen
/ Sissel
Hei!
Takk for svar,men finner jeg disse i noen bygdebøker og vilke?
Mvh
Sigvald
Takk for svar,men finner jeg disse i noen bygdebøker og vilke?
Mvh
Sigvald
-
- Sted: LØKKEN VERK
Hei Sigvald !
Bare dette.
F. T. 1801 Qværnæs.
Søvig.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... rk=20#ovre
Da er det muligens lurt at du etterlyser Iver Ottesen i Møre og Romsdal ?
Lykke til videre
Mvh. Magne
Bare dette.
F. T. 1801 Qværnæs.
Søvig.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... rk=20#ovre
Da er det muligens lurt at du etterlyser Iver Ottesen i Møre og Romsdal ?
Lykke til videre

Mvh. Magne

Hei og takk for svar.
Skal prøve Møre/Romsdal.
Mvh
Sigvald
Skal prøve Møre/Romsdal.
Mvh
Sigvald
-
Hei !
Om det finnes bygdebøker for Kvernes og andre steder i det området så tror jeg at noe kan finnes der.
Kvernes og Averøy mener jeg har bygdebøker.
Lesja har også bygdebøker.
Mvh. Magne.
Om det finnes bygdebøker for Kvernes og andre steder i det området så tror jeg at noe kan finnes der.
Kvernes og Averøy mener jeg har bygdebøker.
Lesja har også bygdebøker.
Mvh. Magne.
- Arnfinn Kjelland
- Sted: VOLDA
- Kontakt:
Men Lesja sine omfatter dessverre ikkje Folldalen.
-
Hei !
Men om jeg ikke husker helt feil så finnes det også Bygdebøker i Folldalområdet ?
Mvh. Magne.
Men om jeg ikke husker helt feil så finnes det også Bygdebøker i Folldalområdet ?
Mvh. Magne.
-
- Sted: TRONDHEIM
Det finnes bygdebok for Folldal - to bind.
Lomsplassen 108-1, bind 1, side 520:
Den første oppsitteren her var Jon Jacobsen Lom død 1773, gift med Sigrid Knudsdatter Kroken født 1726, død 1773. Barn: Jacob 1754, Knud 1758, Marte 1760, Sylfest 1761.
Her nevnes også Rønnaug Jonsdatter og hennes uekte barn. Det sies at Rønnaug kunne være datter av Jon Jacobsen Lom. Det er alt.
Tilføyelse: Jon Jacobsen Lom leide plassen i 1753. Gruvedriften startet i Folldal omtrent på samme tid. Jon Jacobsen kom kanskje fra Lom, og Rønnoug kan muligens være hans datter i et tidligere ekteskap.
Lomsplassen 108-1, bind 1, side 520:
Den første oppsitteren her var Jon Jacobsen Lom død 1773, gift med Sigrid Knudsdatter Kroken født 1726, død 1773. Barn: Jacob 1754, Knud 1758, Marte 1760, Sylfest 1761.
Her nevnes også Rønnaug Jonsdatter og hennes uekte barn. Det sies at Rønnaug kunne være datter av Jon Jacobsen Lom. Det er alt.
Tilføyelse: Jon Jacobsen Lom leide plassen i 1753. Gruvedriften startet i Folldal omtrent på samme tid. Jon Jacobsen kom kanskje fra Lom, og Rønnoug kan muligens være hans datter i et tidligere ekteskap.
Mvh Astrid
Hei Astrid!
Du skriver at i Folldalen bygdebok ,bind 1 side 520 nevnes Rønnaug Jonsdtr og hennes uekte barn,men jeg har lånt bygdebok for Folldalen, bind 1 og der på side 331 finner jeg Lomsplassen,men ikke noe om Rønnaug.
Boka jeg har lånt er utgitt i 1974 så kanskje du har sett i et nyere eksemplar??
Hva mener du?
MVH
Sigvald
Du skriver at i Folldalen bygdebok ,bind 1 side 520 nevnes Rønnaug Jonsdtr og hennes uekte barn,men jeg har lånt bygdebok for Folldalen, bind 1 og der på side 331 finner jeg Lomsplassen,men ikke noe om Rønnaug.
Boka jeg har lånt er utgitt i 1974 så kanskje du har sett i et nyere eksemplar??
Hva mener du?
MVH
Sigvald
-
- Sted: TRONDHEIM