Kan dette være i Lesja?

Moderator: MOD_Oppland

Svar
22151
Sted: LARKOLLEN

Kan dette være i Lesja?

Legg inn av 22151 » 24. november 2009 kl. 15.55

Jeg har arvet en bunke gamle negativer, og forsøker å lokalisere steder der forfedrene mine åpenbart har vært mye. Jeg sitter bl.a med flere gamle bilder fra en gård med typisk Gudbrandsdalsomramming på vinduene, men har ikke klart å finne noe som likner lenger nedover i dalen. Jeg tror min tippoldefar hadde slekt eller bekjente i Lesja, og lurer nå på om gården er eller har vært der - drar noen kjensel på denne gården? Eller personene?

Birgitte

NB: Ett eller flere av bildene er sannsynligvis speilvendt... men jeg vet altå ikke hva som er feil og hva som er rettvendt... :?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Arnfinn Kjelland
Sted: VOLDA
Kontakt:

Re: Kan dette være i Lesja?

Legg inn av Arnfinn Kjelland » 24. november 2009 kl. 22.50

Hm - eg var i fjor med på å skrive og gje ut eit bygdebokbind med bilde frå Lesja: http://tilsett.hivolda.no/ak/Lesja/Bild ... slaget.jpg

Eg gjekk i den samanhengen gjennom ca 5000 gamle bilde frå bygda. Men desse er eg ikkje i stand til å kjenne att, dessverre.

22151
Sted: LARKOLLEN

Re: Kan dette være i Lesja?

Legg inn av 22151 » 25. november 2009 kl. 9.02

Da høres det jo ut som om jeg må forlate også den teorien. Jeg føler meg som nevnt nokså sikker på at gården må være i Gudbrandsdalen, basert på byggeskikk, men får kanskje vurdere å legge ut bildene på "ukjent kommune i Gudbrandsdalen". Men takk for tilbakemeldingen, uansett!

:wink: Birgitte

Svar

Gå tilbake til «Lesja»