RAGNHILD KNUTSDATTER - TORSTEN HALVORSEN GIFT I GRUE 1860
Moderator: MOD_Hedmark
RAGNHILD KNUTSDATTER - TORSTEN HALVORSEN GIFT I GRUE 1860
Hei der oppe!
Kan noen hjelpe til med tyding av et navn. Min oldemor Ragnhild Knutsdatter giftet seg i Grue i 1860, Se link:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?s ... e=nei&ls=1
Hun er født i Ål i Hallingdal i 1842 og giftet seg i Grue i 1860. Se side 183 linje 6 i kirkebok for Grue 1859-1863 (linken over).
Skulle så gjerne funnet hennes fødselsdato og da trenger jeg hennes fars etternavn.
Håper noen kan hjelpe med å tyde farens etternavn.
Vennligst Ragnhild
Kan noen hjelpe til med tyding av et navn. Min oldemor Ragnhild Knutsdatter giftet seg i Grue i 1860, Se link:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?s ... e=nei&ls=1
Hun er født i Ål i Hallingdal i 1842 og giftet seg i Grue i 1860. Se side 183 linje 6 i kirkebok for Grue 1859-1863 (linken over).
Skulle så gjerne funnet hennes fødselsdato og da trenger jeg hennes fars etternavn.
Håper noen kan hjelpe med å tyde farens etternavn.
Vennligst Ragnhild
Re: RAGNHILD KNUTSDATTER - TORSTEN HALVORSEN GIFT I GRUE 186
Det står Knud Olsen.

Tusen takk for hjelpen.
Ragnhild
-
- Sted: SANDEFJORD
Vielsen var i Brandval kirke (anneks til Grue) 19/2 1860. Jeg har hatt kontakt med en bygdebokforfatter i Ål uten at jeg fikk noe ut av det. Såvidt jeg husker var det to med samme navn og født på omtrent samme tid. Når en ikke har utflytting å forholde seg til så er det vanskelig. Mulig det kan ha fremkommet noe i Ål i denne boka som var under arbeide for noen år siden. Har selv søkt i kirkebøkene i Hallingdal uten hell. Tosten og Ragnhild hadde 9 barn som jeg har i basen min. Tosten var f. på Svartbråten under Solberg i Brandval 29/5 1834, hvor han også døde 14/5 1924. Ragnhild døde 9/1 1912 av lungebetennelse. Mvh. Finn Sollien
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
-
- Sted: SANDEFJORD
Da ble det henne som jeg hadde som kandidat, fant ikke hennes konfirmasjon i Ål eller Torpo, derfor måtte jeg la dette ligge i bero inntil videre. Forbindelsen til Holmestrand den har jeg fanget opp tidligere. Mvh. Finn Sollien.
Hei Ragnhild.
Neste gang du skal lage link til en skannet kirkebokside så følg oppskriften her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 14&t=32791
Permanent sidelenke er best for da kan de som "tyder" bla i sidene for å sammenligne skriften.
Den linken du hadde laget for å få hjelp til tyding virket ikke - regner med at Berit hadde funnet frem til den selv
Den linken du hadde laget ligger bare en kort "periode" før den forsvinner - det er forskjell på å lage link av skannede kirkebøker og folketellinger
Det er ikke så godt å vite slikt, men prøv neste gang
Neste gang du skal lage link til en skannet kirkebokside så følg oppskriften her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 14&t=32791
Permanent sidelenke er best for da kan de som "tyder" bla i sidene for å sammenligne skriften.

Den linken du hadde laget for å få hjelp til tyding virket ikke - regner med at Berit hadde funnet frem til den selv

Det er ikke så godt å vite slikt, men prøv neste gang

Lillian Kristiansen

Takk for tipset. Jeg har nok fortsatt masse å lære. Men er veldig glad for all den hjelp jeg har fått til nå. Jeg er kommet langt tilbake i slekta nå. Men dette er nesten farlig å holde på med! Blir ikke tid til julebakst nå!!

Hei Finn!
Takk for telefon i går kveld. Dere er alle så snille å hjelpe til. Og nå ser det ut til at vi har fått hull på "byllen". Fra Ål har jeg fått god hjelp (se Buskerud, Ål). Nå venter jeg bare på de resterene barna til oldemor. Har personlig møtt et par av dem, men navnene er jo blitt borte etter mange begivenhetsrike år.
Ha en fin søndag.
Hilsen Ragnhild
Takk for telefon i går kveld. Dere er alle så snille å hjelpe til. Og nå ser det ut til at vi har fått hull på "byllen". Fra Ål har jeg fått god hjelp (se Buskerud, Ål). Nå venter jeg bare på de resterene barna til oldemor. Har personlig møtt et par av dem, men navnene er jo blitt borte etter mange begivenhetsrike år.
Ha en fin søndag.
Hilsen Ragnhild
Hei Ragnhild.
Flott
Ja, farlig denne "Slektsforskerbasillen" - har sluttet å bake småkaker til fuglene jeg - de får klare seg med fuglenek

Flott

Ja, farlig denne "Slektsforskerbasillen" - har sluttet å bake småkaker til fuglene jeg - de får klare seg med fuglenek

Lillian Kristiansen
Hei Lillian!
Jammen klarer jeg litt julebakst også. Men jeg er storfornøyd med respons på mine etterlysninger. Når jeg ser på klokka nå så går julebakst og slekta hånd i hanske. Tid for litt søvn.
Ha en fin uke!
Ragnhild

Jammen klarer jeg litt julebakst også. Men jeg er storfornøyd med respons på mine etterlysninger. Når jeg ser på klokka nå så går julebakst og slekta hånd i hanske. Tid for litt søvn.
Ha en fin uke!
Ragnhild

Hei Finn!
Har du tid til å sende oversikt over barna til Ragnhild Knutsdatter og Torsten Halvorsen (søskena til oldemor Thea)?.
Ha en fin adventstid.
Ragnhild
Har du tid til å sende oversikt over barna til Ragnhild Knutsdatter og Torsten Halvorsen (søskena til oldemor Thea)?.
Ha en fin adventstid.
Ragnhild

Tusen takk for filen du sendte. Skal oppdatere mine filer og oversende deg når jeg er ferdig. Har mange nye datoer etc.
GOD JUL!
Ragnhild