Karl Karlsson g. m Lisbet Torsdatter (Torsmoen, Åserud)

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
gj12393
Sted: Stavanger

Karl Karlsson g. m Lisbet Torsdatter (Torsmoen, Åserud)

Legg inn av gj12393 » 4. april 2011 kl. 23.31

Hei!

Noen som vet hvordan jeg kan finne flere opplysninger om svensken Karl Karlsson f. omkring 1741, og i følge Familiy search død 17. mai 1801, Vinger. Jeg skulle gjerne hatt mer konkrete opplysninger slik at jeg kan spore han opp videre bakover.

Jeg har sett i kirkebøkene fra forlovelsen og giftemålet i 1781. Der står han oppført som Carl Carlsen Thullerud. Han døde i 1801 i Kabberudmoen, Vinger. Men jeg finner ikke noe om hvor i fra han flyttet og når han eventuelt kom til Vinger i Hedmark.

Håper noen kan lose meg litt på riktig spor:)
Mvh

Marthe Larsen
Stavanger

Myheritage profil:
http://www.myheritage.no/member-1051681 ... 461/eloise

Finn Sollien
Sted: SANDEFJORD

Re: Karl Karlsson g. m Lisbet Torsdatter (Torsmoen, Åserud)

Legg inn av Finn Sollien » 6. april 2011 kl. 20.57

Du har tolket bosted/oppholdsted feil, det er Skullerud. Gården Skullerud på Austmarka i Vinger. Bruden var på Torsmoen under Åserud, Åserud er nabo gård til Skullerud. Paret flakket litt rundt omkring før de kom til Kabberudmoen. Vi har ingen opplysning om hvor i Sverige kom fra. Jeg har sjekket ut Gunnarskog. Har registrert 4 barn, Karl, Tor, Ole og Peder.

gj12393
Sted: Stavanger

Re: Karl Karlsson g. m Lisbet Torsdatter (Torsmoen, Åserud)

Legg inn av gj12393 » 6. april 2011 kl. 22.50

Takk for at du ryddet opp i mine feiltolkninger:)

Men ser at jeg er omtrent like langt, Karl Karlson er vel kanskje ikke det mest uvanlige navnet i Sverige :roll:

Men jeg får begynne med de som bor nærmest grensa, og se om jeg greier å pusle det sammen :wink: Jeg har i hvertfall ca. fødselsår å gå etter, og det er da noe.
Mvh

Marthe Larsen
Stavanger

Myheritage profil:
http://www.myheritage.no/member-1051681 ... 461/eloise

Svar

Gå tilbake til «Eidskog»