Er der en der vil/kan rede nogle tråde ud for mig.
Jeg har engang fået oplyst, at Maren Henriksdatter bliver gift med en Ole Andersen født 1780 Nordby, Nesteby Vinger, at de får en søn i 1806 , Hans Olesen. At Ole Andersen dør i 1867, på Nordby, Nesteby, Vinger.
Jeg har fundet Maren Henriksdatter og Ole Andersen i folketellingen for 1801, de er begge ugift . Men hvis Ole først døde i 1867 skulle jeg kunne finde ham i folketellingen for 1865, det kan jeg ikke. Maren kan jeg heller ikke finde. Men jeg har ikke fået oplyst hvornår hun skulle være død. Jeg kan finde en Hans Olesen på Eidskov Svendsrud. Men han er 51 år og det passer jo ikke helt med, at han skulle være født i 1806.
Kunne det tænkes at Ole Andersen er død meget før 1867. Jeg har nemlig en Maren Henriksdatter der er tjenestepige på Jernværket i Moss og bor sammen med Anne Henriksdatter (Marens søster )i 1841, hun er 60 år og født i Vinger. Den alder passer jo meget godt på Maren.
Det er jo nærliggende at tro, at det er hendes søster, men hvis Marens mand først er død i 1867 i Vinger, så er hun jo nok ikke i Moss i 1841.
Så er der jo også det ,at jeg ikke syntes jeg kan finde sønnen Hans?
Jeg håber, at der er en der kan hjælpe.

Venlig hilsen Grethe