Inger el. Ingrid Knutsdtr. Krybel f. 1759
Moderator: MOD_Hedmark
Inger el. Ingrid Knutsdtr. Krybel f. 1759
Hei!
Dette er en av mine aner på morssiden, jeg lurer på om noen vet hvilket år
hun døde. Kan hende at noen har oppl. om henne.
Svar mottas med takk.
Solveig.
Dette er en av mine aner på morssiden, jeg lurer på om noen vet hvilket år
hun døde. Kan hende at noen har oppl. om henne.
Svar mottas med takk.
Solveig.
Re: Inger el. Ingrid Knutsdtr. Krybel f. 1759
Hei.
Dette fant jeg etter et søk på myheritage.com:
Birth: 1759, Osvika, Sør-Odal, Hedmar
Death: 1802
Marriage: Okt 13 1782, strøm Kirke i Hedmark
Father: Knut Hansen Krybel f 1732. Han var sønn av Hans Jørgensen Krybel f 1693.
Mother: Kari Eriksdatter f? Død 1767 Osvika Sør Odal.
Husband: Søren Kristensen f 1747, Jelsnes Sør-Odal
De hadde en sønn listet, Søren Sørensen f1802 Linnerud Sør-Odal Død 6.12 1887, Edsberg, Vinger.
Han giftet seg 9.5 1824 med Anne Johannesdatter i Vinger Kirke.
Mvh
Morten
Dette fant jeg etter et søk på myheritage.com:
Birth: 1759, Osvika, Sør-Odal, Hedmar
Death: 1802
Marriage: Okt 13 1782, strøm Kirke i Hedmark
Father: Knut Hansen Krybel f 1732. Han var sønn av Hans Jørgensen Krybel f 1693.
Mother: Kari Eriksdatter f? Død 1767 Osvika Sør Odal.
Husband: Søren Kristensen f 1747, Jelsnes Sør-Odal
De hadde en sønn listet, Søren Sørensen f1802 Linnerud Sør-Odal Død 6.12 1887, Edsberg, Vinger.
Han giftet seg 9.5 1824 med Anne Johannesdatter i Vinger Kirke.
Mvh
Morten
Hei!
Kjempeflott, jeg har funnet det meste om denne grenen mangler bare
dødsdt. på noen få damer. er ikke kjent med dette myhertage men håper
finne det. virker bra.
Mvh Solveig.
Kjempeflott, jeg har funnet det meste om denne grenen mangler bare
dødsdt. på noen få damer. er ikke kjent med dette myhertage men håper
finne det. virker bra.
Mvh Solveig.
Hei igjen!
Jeg har prøvd å finne dette dødsfallet i kirk.boka 1802 men er ikke i stand til
å finne dette, heller ikke hos Myhritage.Kan noen hjelpe meg?
Mvh Solveig.
Jeg har prøvd å finne dette dødsfallet i kirk.boka 1802 men er ikke i stand til
å finne dette, heller ikke hos Myhritage.Kan noen hjelpe meg?
Mvh Solveig.
Hei.
For ordens skyld nevner jeg at moren til Inger Knudsdatter het Mari ( Maren) og ikke Kari. Dette fremgår av kirkeboka både ved trolovelsen og vielsen.
Jeg har heller ikke funnet dødsfallet i 1802 i kirkeboka, ei heller har jeg funnet dødsfallet til Mari Knudsdatter.
Jeg tror at Mari var datter til Erich Haagensen og Lisbeth Jensdatter Hornes, og i så fall er Mari født i 1727. (døpt 23 nov.)
Hilsen Olaf
For ordens skyld nevner jeg at moren til Inger Knudsdatter het Mari ( Maren) og ikke Kari. Dette fremgår av kirkeboka både ved trolovelsen og vielsen.
Jeg har heller ikke funnet dødsfallet i 1802 i kirkeboka, ei heller har jeg funnet dødsfallet til Mari Knudsdatter.
Jeg tror at Mari var datter til Erich Haagensen og Lisbeth Jensdatter Hornes, og i så fall er Mari født i 1727. (døpt 23 nov.)
Hilsen Olaf
Hei Olaf!
Jeg har også Mari Eriksdtr.f. 1727 i mine papirer. Men har fått aneliste fra andre i
slekten med Kari Persdtr. Sandnes Ullern som mor til Inger Knutsdtr. Krybel f.1759.
Hennes mann Søren Kristensen oppgis å være fra Nord -Disen S-Odal.
Hva er riktig ?
Mvh Solveig.
Jeg har også Mari Eriksdtr.f. 1727 i mine papirer. Men har fått aneliste fra andre i
slekten med Kari Persdtr. Sandnes Ullern som mor til Inger Knutsdtr. Krybel f.1759.
Hennes mann Søren Kristensen oppgis å være fra Nord -Disen S-Odal.
Hva er riktig ?
Mvh Solveig.
Sist redigert av 23596 den 19. mars 2010 kl. 16.59, redigert 1 gang totalt.
Hei.
Dette med Kari Persdatter Sandnes er feil. Denne feilen skriver seg fra avsnittet om Osvika i bygdebok III, gammel utgave, men det er tatt inn nye opplysninger under Rettinger i bind VIII. Forhåpentlig også i den nye utgaven.
Hilsen Olaf
Dette med Kari Persdatter Sandnes er feil. Denne feilen skriver seg fra avsnittet om Osvika i bygdebok III, gammel utgave, men det er tatt inn nye opplysninger under Rettinger i bind VIII. Forhåpentlig også i den nye utgaven.
Hilsen Olaf
Dette er min ane også Ingrid Knutsdatter Krybel gm Søren Kristensen er mine 3 tipoldeforeldre,ser i Legacy her at ikke jeg heller har funnet henne død men har 1802.Stammer vidre fra dems Sønn Søren Sørensen gm Anne Johannesdatter,deretter fra dems sønn igjen Johannes Sørensen gm Karoline Martiniusdatter som er mine Tip Oldeforeldre..Skal prøve å lete her å finne ut mer ang Ingrids død.
Jane
Jane
Hei Jane!
Søren Sørensen Linnerud, Ellingsrud,Sør-Odal f.1798 og Anne Johannesdtr.
Edsberg f. 1798 er mine tipptippoldeforeldre, deres dtr. Eli Sørensdtr. g.m.
Kristian Andersen Edsberg er mine tippoldefoeldre.
Her er det noen løse tråder, mangler en del.
Mvh Solveig.
Søren Sørensen Linnerud, Ellingsrud,Sør-Odal f.1798 og Anne Johannesdtr.
Edsberg f. 1798 er mine tipptippoldeforeldre, deres dtr. Eli Sørensdtr. g.m.
Kristian Andersen Edsberg er mine tippoldefoeldre.
Her er det noen løse tråder, mangler en del.
Mvh Solveig.
Hei Solveig skal gå igjennom her,se hva jeg har liggende har en del info som ikke er lagt inn i Legacy ennå også.kommer tilbake
Jane
Jane
-
- Sted: SANDEFJORD
Søren Sørensen Linnerud er født 1802 og døpt i Strøm kirke 6/6 s-år. Anne Johannesdatter er født 1796, døpt i Strøm kirke 16/4. Begge hadde barn med andre før de giftet seg. Har dette i database og mere til. Dere kan kontakte meg på (fisollie()online.no) Mvh. Finn Sollien
Hei.
Broren til Inger Knudsdatter, Hans Knudsen er min tippoldefar. I 1816 fikk han en uegte sønn med Marthe Olsdatter. Sønnen ble døpt Ole.
Noen år etter han giftet seg, flyttet Ole Hansen til Linnerud, og det er nærliggende å tro at hans tante Inger var medvirkende til at han ble husmann på Linnerud helt til han døde i 1901.
Som nevnt tidligere mangler jeg tidspunktet både for Inger og Maren Erichsdatters død. Jeg tror Maren døde mellom 1767 og 1783.
Når det gjelder Marens mor, Lisbeth Jensdatter mangler jeg både dåpsdato og tid for dødsfallet. Jeg mener hun ble født sent i 1703 eller tidlig i 1704 da Jens Brøntesens Q ble introdusert den 3. feb. 1704 i Opstad kirke, men jeg har ikke funnet dåpsdatoen.
Alle opplysninger mottaes med takk.
Jeg sender en mail til Finn Sollien hvis han fortrekker å svare på den måten.
Har dere sett tema 72424 i digitalarkivets brukerforum?
Hilsen Olaf
Broren til Inger Knudsdatter, Hans Knudsen er min tippoldefar. I 1816 fikk han en uegte sønn med Marthe Olsdatter. Sønnen ble døpt Ole.
Noen år etter han giftet seg, flyttet Ole Hansen til Linnerud, og det er nærliggende å tro at hans tante Inger var medvirkende til at han ble husmann på Linnerud helt til han døde i 1901.
Som nevnt tidligere mangler jeg tidspunktet både for Inger og Maren Erichsdatters død. Jeg tror Maren døde mellom 1767 og 1783.
Når det gjelder Marens mor, Lisbeth Jensdatter mangler jeg både dåpsdato og tid for dødsfallet. Jeg mener hun ble født sent i 1703 eller tidlig i 1704 da Jens Brøntesens Q ble introdusert den 3. feb. 1704 i Opstad kirke, men jeg har ikke funnet dåpsdatoen.
Alle opplysninger mottaes med takk.
Jeg sender en mail til Finn Sollien hvis han fortrekker å svare på den måten.
Har dere sett tema 72424 i digitalarkivets brukerforum?
Hilsen Olaf
Hei Olaf!
Fant temaet i brukerforumet.
Har du kontaktet Finn S? Det har jeg jeg ,svar Inger Knutsdtr.døpt i Strøm kirke
4/3-1759 født i Osvika under Vestre Os i Odal når død, vet ikke.
Mvh Solveig.
Fant temaet i brukerforumet.
Har du kontaktet Finn S? Det har jeg jeg ,svar Inger Knutsdtr.døpt i Strøm kirke
4/3-1759 født i Osvika under Vestre Os i Odal når død, vet ikke.
Mvh Solveig.
Hei Solveig!
Jeg har fått svar fra Finn, men han hadde ikke noen av dødsdatoene vi mangler.
Det var stort sett dato for Jens Bryntesen og Karen Olsdatters, og Erich Haagensen og Lisbeth Jensdatters ekteskap samt tidspunktet for deres barns dåp.
Jeg kan videresende hans mail til deg hvis du ønsker. I så fall send en sms med din mailadr. til 952 26 097.
Hilsen Olaf
Jeg har fått svar fra Finn, men han hadde ikke noen av dødsdatoene vi mangler.
Det var stort sett dato for Jens Bryntesen og Karen Olsdatters, og Erich Haagensen og Lisbeth Jensdatters ekteskap samt tidspunktet for deres barns dåp.
Jeg kan videresende hans mail til deg hvis du ønsker. I så fall send en sms med din mailadr. til 952 26 097.
Hilsen Olaf
-
- Sted: SANDEFJORD
Døde i Odal 1741 - 1803. Jeg har delt denne lange boka i to deler. 1741 - 1770, 1771 - 1803. Har papirkopi av denne boka, har satt noen til å markere døde i del 1 så jeg raskt kan finne de ved transkribering. Dette vil ta litt tid. Har derfor begynt å transkribere fra 1771, dette vil også ta litt tid, for jeg bruker torsdags kveldene til dette arbeidet når jeg er i Sagstua på Sand i Nord.Odal. Det er mangler i denne k.boka på grunn av slitasje i kanta og manglende sider. Mvh. Finn Sollien.
Takk Finn ,dette ser vi fram til. Forstår at dette er et vanskelig arbeid dere har påtatt dere.
Mvh. Solveig Foss.
Mvh. Solveig Foss.