Søren Olsen Stomperudeiet, Sør-Odal
Moderator: MOD_Hedmark
-
- Sted: DRAMMEN
Søren Olsen Stomperudeiet, Sør-Odal
Søker opplysninger om Søren Olsen Stomperudeiet,Sør-Odal, født 29 oktober 1862. Ble gift med Marte Engebretsdatter Kolsrud. Hvis noen har opplysninger om fødsel, konfirmasjon og når de ble gift og hvem Sørens foreldre var ville det vært supert !
Re: Søren Olsen Stomperudeiet, Sør-Odal
Hei
Dette kan kanskje være din Søren?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6191#ovre
Mvh
Kristina
Dette kan kanskje være din Søren?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6191#ovre
Mvh
Kristina
-
- Sted: JESSHEIM
Døde han i 1862 eller var han født da? I Sør-Odal BB IV side 493 står det Søren Olsen Stomperudeie 1792-1862, gm Marte Engebretsdtr. fra Kolsrud 1797-1843. Fant en vielse på Fam.search (usikker kilde) mellom Søren Olsen og Marte Embretsdtr. i Sør-Odal den 23-10-1817.
I en oversikt over gifte i Sør-Odal finner jeg paret Carsten viser til - gift 23.10.1817:
Uk og halvmonblæser Søren Olsen - gård: Mellem og pike Marte Embretsd - gård: Mangsetløkke
Odd Brede
Uk og halvmonblæser Søren Olsen - gård: Mellem og pike Marte Embretsd - gård: Mangsetløkke
Odd Brede
I en oversikt over gifte i Sør-Odal finner jeg paret Carsten viser til - gift 23.10.1817:
Odd Brede
Odd Brede
-
- Sted: DRAMMEN
Hei
Du har helt rett, min feil. Han døde 29 oktober 1862. I følge bygdebok for Sør-Odal 4, side 492, ble han født 1792 , Moeiet i Sør-Odal. Takk for opplysningene. Men hvem var hans foreldre ? Og hadde han noen søsken ?
Du har helt rett, min feil. Han døde 29 oktober 1862. I følge bygdebok for Sør-Odal 4, side 492, ble han født 1792 , Moeiet i Sør-Odal. Takk for opplysningene. Men hvem var hans foreldre ? Og hadde han noen søsken ?
Hei!
På side 113 i Sør-Odal bygdebok bind fem, står en kort setning i avsnittet "Diverse" under garden Stomperud: Ola Sjursen Stomperudeiets sønn Søren ble f 1792. Kanskje dette er din Søren?
I så fall er det i alle fall et farsnavn se etter.
På side 113 i Sør-Odal bygdebok bind fem, står en kort setning i avsnittet "Diverse" under garden Stomperud: Ola Sjursen Stomperudeiets sønn Søren ble f 1792. Kanskje dette er din Søren?
I så fall er det i alle fall et farsnavn se etter.
- Mari Schumann Nicolaisen -
- Mari Schumann Nicolaisen -