Det var veldig bra at du ikke fant ham, slik at jeg måtte se på dåpen en gang til. Jeg hadde tenkt å finne vielsen da. Istedet ble jeg sittende i to timer for å finne igjen dåpen *ler meg ihjæl her*. Tror jeg må begynne å sove om natta jeg gitt.
For det føste hadde jeg skrevet feil kort, det stesset meg jo veldig, for kort 5 blir ti år feil se. Det skal være kort nr 9. Lett å se feil når det ligger borti maskina der.
Datoen var også feil. Det der med datoen lærte jeg først forrige dagen, og jeg fikk et progam ( dage) som regner ut riktig dato. Det programmet ble jeg advart mot. Det er visst ikke helt å stole på. I dag prøvde jeg på nytt, og nå fikk jeg rett dato. Det er garantert, for søndagen føre heter faktiskt 30. Sept
Du skjønner, denne kirkeboka er vanskelig, særlig for meg som er ny. Det er ikke lett å finne ut hvilket år man er i, det er nesten lettere å finne ungene. Årstallet står et sted mange sider bort, og hvis man flytter seg, finner man ikke dåpen igjen *sukk* Men jeg lærer *ler* Håper jeg da. Vel, det med datoene vil nok ta en stund da.
Nå håper jeg at vi får hjelp av de som har bygdebøkene, til å plassere Johand.
Mens jeg lette etter dåpen så jeg også, at Johand Findholt er fadder for Søren Stomperud's sønn Erik. Hmm.. jeg tror det var sånn ca 1794 et sted
Jeg skal søke bakover og se om jeg finner vielsen, eller kanskje flere barn...