Legg innav Anne Lisbeth Stavland » 23. februar 2009 kl. 20.21
Hei
Nå lurte eg på eit lite sekund om det hadde rabla for meg . Eg registrerte ein batch frå Skjeberg. Skulle slå opp for å finna skrivemåte på ein person, og fann at den familien som eg holder på å registrera allerede ligg ute på DA. Kva skjer???
NB!
Trur det har skjedd ein gong tidligare idag, men då tenkte eg at det var meg
Legg innav Sven Olaf Borg » 24. februar 2009 kl. 14.17
Ja nå oppdaget jeg dette også. Har akkurat reistrert flere batch som jeg finner igjen på DA. Er det da noen vits i å registrere batcher som gjelder Skjeberg? Skal de bare returneres inntil videre, eller hva?
Har testet å returnere batcher. Ser ut som man må gjøre ferdig alle batchene fra samme film før man får batcher fra en annen film. Når jeg har lastet ned nye har jeg ikke klart å få noe annet enn fra Skjeberg (1/004296377 og 1/004296378).
Hvis alle returnerer batchene for Skjeberg får vi altså ingen nye prestegjeld. Alternativet er å returnere batchene og samtidig la de gå ut av sirkulasjon, kanskje med merknaden Other. Dette er et valg når man returnerer en batch.
Et annet valg er å registrere alt på nytt, noe som allerede er godt i gang da sikkert mange enda ikke har oppdaget at Skjeberg allerede er registrert av Skjeberg historielag.
Håper noen kan ta en avgjørelse på hva vi bør gjøre, avventer svar før jeg registrerer videre.
Som jeg har svart tidligere så er anbefalingen å registrer som en ekstra kvalitetssikring. Det arbeides med å ta disse bunkene ut, men kan ikke si noe om når vi kan få det til
Takk for raskt svar. Det er greit å kvalitetssikre.
Men hvis vi faktisk ønsker å ta disse ut, er ikke raskeste måte å ta de ut ved å returnere batchene og la de gå ut av sirkulasjon med merknad Other? Se vedlagt bilde.
Uansett så fortsetter jeg kvalitetssikring inntil videre
Karin
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Legg innav Rune Werner Wiik » 25. februar 2009 kl. 14.13
Hei !
Når jeg går inn på 1875 for Skjeberg så får jeg opp kun personopplysningene, men ikke kreaturhold og avling. Vet ikke om jeg gjør noe galt, men hvis ikke så vil jo vår registrering inneholde mere informasjon enn den som ligger på DA. Derfor burde dette være et argument for å fortsette vår registrering.
Det er vel best å sammenligne batchene fra Skjeberg med det som allerede finnes på DA under arbeidet med registreringen. Jeg har kommet over familier der fødested mangler hos DA.