Raade, husholdninger

Moderator: MOD_tydehjelp_1875

Låst
Brukeravatar
dn15035
Sted: VATNESTRØM
Kontakt:

Raade, husholdninger

Legg inn av dn15035 » 5. april 2009 kl. 22.15

Lurer litt på hvordan dette skal føres. Det står et 2-tall i kolonnen for husholdninger, og jeg antar at det er person nr 3, enken, som 'innleder' den andre husholdningen, da det er hennes barn videre nedover, og hun forsørges videre av fattigkassen. Men slik står det altså ikke.

Instruksjonen sier at jeg bare skal skrive en X i dette feltet, så spørsmålet blir: skal jeg holde meg til instruksjonen, eller til kilden?

Et annet spørsmål er hva jeg skal skrive på ekteskaplig status der disse 'Ug' er overstrøket. Damen er jo enke, og barna er for unge til i det hele tatt å kunne være gift. Jeg antar jeg skal markere feltet blankt i alle disse tilfeller?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
6820
Sted: ULSTEINVIK

Re: Raade, husholdninger

Legg inn av 6820 » 6. april 2009 kl. 1.17

Hm, tenkte på at det kan være 2 husholdninger i en? Nå ser ikke jeg alle data her, men alder - muligens slektsskap? Å lage egen husholdning til enken kan jo også være feil.

Men vanskelig å vite hvordan man registrerer denne. Skal bli spennende å se hvilke svar du får.
Hilsen fra Marianne

Trine Lise Jensen
Sted: ROSSFJORDSTRAUMEN

Legg inn av Trine Lise Jensen » 6. april 2009 kl. 3.26

Hei

Har tidligere hatt denne problemstillingen på batchene mine, og siden vi kun skal registrere med x, har jeg registrert kun med x selv om det har stått et 2-tall der.

På min liste var det flere "mulige" egne husholdninger, og siden jeg ikke kunne gjette på hvem som var rett, førte jeg kun opp x der dette 2-tallet sto..

Venter spent på flere innpill her!

Hilsen Trine Lise
Den som ikke spør, får heller ikke svar..

Brukeravatar
dn15035
Sted: VATNESTRØM
Kontakt:

Legg inn av dn15035 » 7. april 2009 kl. 1.18

Takk for forslag. Jeg får gjøre som Trine Lise forslår og få sendt inn batchen, for nå er den blitt rød...

Låst

Gå tilbake til «Tyding av folketellingen 1875»