Hvor vises det batch nr., sted, liste etc. jeg har mottatt?

Moderator: MOD_tydehjelp_1875

Låst
17303
Sted: ASKER

Hvor vises det batch nr., sted, liste etc. jeg har mottatt?

Legg inn av 17303 » 10. mars 2009 kl. 23.57

Jeg har registrert FT 1875 siden 18. febr., og har kanskje vært svært heldig, for jeg har ikke hatt behov for tydehjelp enda. Jeg ble derfor klar over dette forumet på DIS først i dag, og er glad for at et slikt finnes, for man vet aldri når det er behov for hjelp.

Men jeg ser at de fleste på forumet viser til "Batch ---, så sted (husker ikke om det står mer ref.) Batch etc. var helt ny informasjon for meg...!
Selv laster jeg opp en og en batch av gangen, jeg lagrer aldri denne til egen PC men unnagjør og returnerer når ferdig, evt. henter inn ny batch for do. behandling, osv. så lenge jeg har tid til å holde på hver gang.

Etterat jeg ble klar over at slik informasjon finnes for de fleste som har meldt seg på forumet, så fulgte jeg nøye med når min neste batch ble lastet. Men nei, - ingen informasjon om batch, og ang. sted, så fremgikk det først når Type 2 skjemaet viste seg med samme eier som i type 1 skjemaet (men disse skjemaene har ikke alltid vært overensstemmende i de 'batch'er' jeg hittil har mottatt, så det er ingen garanti for at jeg har registrert skjemaer i samme sogn eller prestegjeld!)

Så hvor finner jeg ut hvilken 'batch' jeg mottar, og evt. øvrig referanse til det jeg evt. på forumet ønsker å referere til når jeg måtte trenge hjelp?

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Hvor vises det batch nr., sted, liste etc. jeg har motta

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 11. mars 2009 kl. 0.39

Hei, det står øverst i hjørnet - se vedlegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Trine Lise Jensen
Sted: ROSSFJORDSTRAUMEN

Legg inn av Trine Lise Jensen » 11. mars 2009 kl. 1.44

Hei

Når du laster opp en batch, vil siden din se slik ut (se vedlegg)
Der ser du hvilke batchnr. for hver batch du har lastet ned, uavhengig om
du har lagret det på maskinen eller ikke.

Mens du arbeider på en batch, og får problemer. Trykker du grønn fil oppe til venstre, så går du tilbake til denne siden og finner batchnr.

Lykke til :wink:

Hilsen Trine Lise
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som ikke spør, får heller ikke svar..

Brukeravatar
dn04942
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av dn04942 » 11. mars 2009 kl. 8.13

Minner om at det fins vegledning for hvordan du skal gå fram her:
http://www.disnorge.no

Hovedsiden > Fagstoff > Kilderegistrering > Folketellingen 1875

17303
Sted: ASKER

Legg inn av 17303 » 11. mars 2009 kl. 23.37

Takk til dere alle for bidrag. Da vet jeg iallfall at filmnr. og batchnr. "skjuler seg" bak tallene i den øverste linjen på siden når jeg har mottatt en batch.

Til Trine Lise for info:
På min hovedside (før jeg laster ned noe) vises nesten aldri noe på linjen(e) med Type - Project Name - Film no. - Batch no. - Due date - % Complete. (Det skjedde kanskje et par ganger til å begynne med at Norway Census 1875 sto der, og da sammen med noen linjer med Canadian Census inntil sistnevnte visstnok opphørte for registrering).
Når jeg laster ned bruker jeg knappen "Download from", får opp en liste med aktuelle registreringskilder, og velger så Norway Census. Når nedlastingen er ferdig er det det første av de 4 tilsendte skjemaene som står i skjermen. Jeg ser ikke den siden du vedla (hovedsiden) etterat jeg har lastet ned noe, - ikke før jeg har registrert skjemaene og sendt dem inn kommer hovedsiden opp påny hos meg.

Låst

Gå tilbake til «Tyding av folketellingen 1875»