Eiernes navn på type 2
Moderator: MOD_tydehjelp_1875
Eiernes navn på type 2
Her er en liten sak, hva skal jeg gjøre her ?
legge inn denne informasjonen på Operator's given name?
Fredrikshald Sagbrugsforening eier gruget i men Lei??? ?? kreaturene...
legge inn denne informasjonen på Operator's given name?
Fredrikshald Sagbrugsforening eier gruget i men Lei??? ?? kreaturene...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jon Anders Strand
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Eiernes navn på type 2
"Fredrikshalds Sagbrugsforening eier Bruget ; men Leilændingen Creaturene"
(eller ".... forining ...")
(eller ".... forining ...")
skriver det inn på Operator given name og surname delen vertfall..
så får det stå til videre
takker for hjelpen.
så får det stå til videre

takker for hjelpen.
Jon Anders Strand
Jeg har noe lignende det som du har, hvordan skulle det registreres? Kan jeg ta eieren av bruket under Fornavn og eier av 'kreaturene' under etternavn?
-
- Sted: BREMNES
Hei
Eg ville nok gjort som du Inger foreslår. Nesten kvar dag dukker det opp problem som ikkje det er veiledning for. Dette er jo ganske naturlig, fordi menneskene og dyrene er ikkje i A4 format
. Me får tolka det etter beste evne. Alt er sikkert viktig, men eg synest det er viktigast å få folkene plassert med rettast mulig namn, fødsels- år/stad.
Mvh
Anne Lisbeth

Eg ville nok gjort som du Inger foreslår. Nesten kvar dag dukker det opp problem som ikkje det er veiledning for. Dette er jo ganske naturlig, fordi menneskene og dyrene er ikkje i A4 format

Mvh
Anne Lisbeth
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Dette feltet er for eierne av brukene. I dette tilfellet er eieren Sagbruksforeningen.
At man her har notert at leilendingen eier dyrene, er i grunnen en unødvendig opplysning, men den står der, og hører da hjemme i et merknadsfelt.
At man her har notert at leilendingen eier dyrene, er i grunnen en unødvendig opplysning, men den står der, og hører da hjemme i et merknadsfelt.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Det er første gang jeg prøver å reistrere noe her, så jeg har endel å spørre om. Hvor finner man et merknadsfelt?
Både vi og RHD har bedt om at det kommer et generelt merknadsfelt. Jeg kan dessverre ikke love når det kommer
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
At man ikke har tenkt på merknadsfelt virker lite seriøst. I det gamle, men gode, registreringsprogrammet BD87 er et merknadsfelt standard i alle maler for de forskjellige kilder. Man kommer rett som det er over opplysninger eller måter å føre på som avviker fra det faste oppsettet og da er et merknadsfelt til god hjelp for registrator, og ikke minst for de som skal lese det registrerte.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien