Josef lämnar Östra Fågelvik den 8 Mars 1890 och åker då till N Amerika med flyttbetyg nummer 2.
Ludvig lämnar Östra Fågelvik den 28 Maj 1884 och åker till Kristiania med flyttbetyg nr 28.
Detta läser jag i AI:18 sida 162, denna längd är för åren 1881-1890.
I denna bok dyker det även upp ett namn Nils Adolf född 1851, står som son. Denne man har jag inte riktigt koll på, har jag missat något tidigare tro..... Hm...
Nåja, jag går i alla fall vidare till den sista husförhörslängden som jag har tillgång till och det är för åren 1891-1895, AI:19 sida 126 och då ser jag att Far Anders, Mor Maria Lisa bor tillsammans med barnen, Laura, Aron och Josef.
Att Josef finns med är lite konstigt eftersom han skall ha åkt till Amerika enligt tidigare uppgifter, kan ju vara så att han inte kom iväg eller så är det prästen som helt enkelt har skrivit fel.
Står som notering på sonen Aron, obefintlig, är ett tecken på att han har åkt från Ö Fågelvik, eller kan det vara så att denna notering skall Josef egentligen ha..
Många frågor men jag har tyvärr inga bra svar just nu.
Men det kanske går bra ändå, för det är ju rätt mycket material du har fått ändå
Jag har även sökt på den sökbara cd skivan, Sveriges Befolkning 1900 och ser att Anders och Maria har barnen Laura, Aron och Josef boendes hemma.
Så det är inte omöjligt att Josef aldrig åkte iväg eller så kom han rent av tillbaka efter en sväng "over there"