Att leta efter släkt i Sverige är inte alltid så lätt, vi svenskar har inte samma fina möjlighet som i Norge, att läsa kyrkböckerna gratis. Hos oss krävs det abonnemang.
Om någon är intresserad av att få hjälp, tips med mera, så kan jag tänka mig att försöka hjälpa Er, nu har jag inte tillgång till alla kyrkböcker för hela Sverige eftersom jag inte har ett sådana abonnemang, men mycket material har jag ändå.
När det gäller Bohuslän och Dalsland så skall jag kunna hitta mycket, även Värmland och viss del Skaraborg också.
I Sverige finns det även sökbara cdskivor, Sveriges Befolkning 1890, 1900, 1970, 1980, även Sveriges Dödbok 1947-2006.
Är det några frågor som Ni har om levande personer så får Ni skicka ett privat meddelande till mig via Slektsforum.
Jag skall försöka att göra mitt bästa för att hjälpa Er, några frågor kan jag svara på snabbt medan vissa andra frågor kräver mer tid.
Blir det för många frågor på en gång, så hoppas jag att Ni har förståelse för att det kan dröja innan jag svarar. Jag måste ju sköta mitt ordinarie arbete också

Med vänliga hälsningar