Jonas Laurentin

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
57555
Sted: MOI

Jonas Laurentin

Legg inn av 57555 » 25. april 2014 kl. 16.11

Jeg får prøve på nytt med samme emne, Adels fruen Ann Margareta Blanchenfjell , ble gift med korporal Jonas Laurentin, Er Laurentin ett adels navn. Ann Margareta var datter av Magnus Blanchen fjell, dette var en familie som var slått til,adel av kongen Opprinnelse Joen Torstenson ble gift med Sigrid Stensdotter , søster av General Stålhandske, Hennes far slottslovfen på Gullberg Sven Andersen till søderbro, ble adlet Stålhandske i 1565, Dette er mine aner, Jeg vet en del om mine aner som het Blanchen fjell, men lite om dem som ble inngifte til slekten Blanchen fjell, Deres datter Madam catharina Laurentin, ble gift med kaptein og prest Eric Kellgren, Hvem var foreldrene til Eric Kellgren,Tror de kom fra Tyskland, og har forbindelse med Kiel, skrives også Kielgren,, Dette var i begynnelsen på 1700 tallet, Inngift adelsslekter Christina Roos Af Hjelm seter, og Mor til Ann Margareta Blanchen fjell, Catharina Hård Af Tores torp familien. Vet bare de var adel, og at mennene enten var adel, eller hadde høye stillinger i det militære,,så en annen adels familie kommer inn Lars Torstensson Ble gift med christine Roos Af Hjelmseter, hennes far var en Hjelmlseter og hennes mor kom fra adels familien Cruus Af Edeby, flere meget rike og velstående personer, Hva bidro de med, om det ikke var arbeid til kongene i Sverige som høye stillinger i det militære, Hvordan levde de og hvordan bodde de. Er det noen severdighet etter dem..
Skaraborgs land i Sverige og Nedre Ullerud socken

Svar

Gå tilbake til «Sverige»