søker grav på Fenstad på Nes ( Romerike)

Moderator: MOD_Akershus

Svar
dn25992
Sted: KRISTIANSAND S

søker grav på Fenstad på Nes ( Romerike)

Legg inn av dn25992 » 29. desember 2011 kl. 22.59

En svensk slektning av undertegnede døde 9/10-1899 på Fenstad på Nes . Jeg har søkt
ham under hans navn og fødselsdato 23/2-1869 og døds og begravnigsdato 13/10-1899.

Han døde og det angives sindsykdom. Jeg har letet under gravminner og finner der ingenting. Han het Johan Adolf Borg født 23/2-1869 , Ödeborg i Dalsland, Sverige.

: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-231

Hvor kan jeg lete ellers ?

mvh

Per Inge

Geir Andreas Lysholm Dybvig
Sted: KONGSVINGER

Re: søker grav på Fenstad på Nes ( Romerike)

Legg inn av Geir Andreas Lysholm Dybvig » 30. desember 2011 kl. 19.14

Du har tydligvis funnet ham død og begravet i Fenstad, Nes, Akershus.
Dette bekreftes jo av kirkebok.

Når en person begraves består graven/gravsten kun i en bestemt tid. Dersom ingen opprettholder (fester) for gravstedet vil graven etter en tid slettes (dvs. gravsten fjernes).

Gravstedet kan da gjenbrukes til en annen avdød peson. Dette har vært praksis opp gjennom alle år.

Gravminner på DiS er et dugnadsarbeide utført av medlemer på sin fritid. Oversikten baserer seg på de gravstedene som fysisk eksisterer på det tidspunkt registrator besøkte kirkegården. Når dette var finner du i informasjonsruten nederst på siden for den kirkegården du leter på, for Fenstad gjengir jeg dette nedenfor. Som du ser er registreringen ferdig mars 2009. Derfor er det lite trolig at graven til din slektning fra 1899 fortsatt er opprettholdt av etterlevende slektninger, dersom det var noen etterkommere.
Tror også at dette er belyst i tidligere svar du har mottatt i andre etterlysninger.

Informasjon om gravplassen/registreringsarbeidet
Gravplass Fenstad
Fylke Akershus
Registreringsforetak Kirken i Nes
Registrator Kirkevergen
Registrering ferdig Mars 2009
Merknad under fotografering
Fotograf Dag Liberg, DIS-Oslo/Akershus
Om registreringen Kirkevergens database

Svar

Gå tilbake til «Nes i Akershus»