Jan skrev:Jeg likte den gamle presentasjonen mye bedre, det er mye mer komplisert å finne fram nå, en trenger nesten opplæring for å kunne nyttegjøre seg av muligheten for mest effektiv måte.
Likte også den gamle dugnadsånden som tidligere rådet, for å lage en åpen database til nytte for absolutt alle slektsinteresserte.
Som ellers så handler det vel mest om å prøve og feile og lære. Vi hørte vel det samme med Digitalarkivet når de måtte gjøre noe med den gamle basen til Oldervold.
Databasen er åpen for alle som har en datamaskin eller telefon.
Når det gjelder dugnadsånd så synes jeg at den innsatsen som legges ned med oppdatering av tusenvis av gravplasser, med administratorer som går gjennom alle rettinger/tillegg som legges inn må få ros, i stedet for at det antydes at dugnadsånden er vekk. Renathe-Johanne og de andre gjør en kjempeinnsats!
Og nå er det jo også mulig at vi, hver enkelt av oss, kan bli med på dugnaden på en enkel måte, både med å laste inn nye bilder. Korrigere/legge til tekst og lenker osv.
Jeg mener nye gravminner har blitt en kjempefin database for ALLE slektsinteresserte.
Og nå kan en søke på
kommune og behøver ikke vite gravplass om en ikke er innlogget.
Og så må vi ikke glemme at noen må betale for dette.