Kirkebok Hof, Hedmark 1816
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok Hof, Hedmark 1816
Hvilke stedsnavn er angitt på foreldrene til "frillebarnet" nr 58 her. Og hva står det i anmerkningsrubrikken?
Mvh
Rolf M
Mvh
Rolf M
- Else Berit Rustad
Re: Kirkebok Hof i Hedmark 1816
Er ikke helt sikker på stedsnavnene i anmerkningen, men...
Foreldrene er Amund Christiansen Kokkerud og Pernille Ejnersd. Johnsætre.
I Anmerkningsrubrikken står omtrent slik:
Uægte af Amund Christiansen og Pernille Einersd. Jonsætre, hans 1. og hendes 3d Lejermaal. Hendes 1. med Knud Michelsen Jæger(?) i ......ervig, 2det med Ole Østensen Øverbye.
Mvh
Else B.
Foreldrene er Amund Christiansen Kokkerud og Pernille Ejnersd. Johnsætre.
I Anmerkningsrubrikken står omtrent slik:
Uægte af Amund Christiansen og Pernille Einersd. Jonsætre, hans 1. og hendes 3d Lejermaal. Hendes 1. med Knud Michelsen Jæger(?) i ......ervig, 2det med Ole Østensen Øverbye.
Mvh
Else B.
Hei Rolf.
Her er OPPSKRIFTEN til hvordan man lager lenke til skannede kirkeboksider - BRUK Permanet Sidelenke da det er best om man må bla i sidene for å sammenligne "vanskelig skrift".
Det er enklere å få hjelp til tydingen når det er lagt inn lenke
Her er OPPSKRIFTEN til hvordan man lager lenke til skannede kirkeboksider - BRUK Permanet Sidelenke da det er best om man må bla i sidene for å sammenligne "vanskelig skrift".
Det er enklere å få hjelp til tydingen når det er lagt inn lenke

Lillian Kristiansen
- Else Berit Rustad
Lenken som Rolf hadde lagt ut, virket helt fint her hos meg, Lillian
Mvh
Else B.

Mvh
Else B.
Sorry, men jeg så IKKE at det var en lenke under .......her........ordet
Beklager så MYE ROLF - var absolutt ikke meningen, men det første man blir BLIND på er visst øynene - skal kjøpe meg LUPE i morra

Beklager så MYE ROLF - var absolutt ikke meningen, men det første man blir BLIND på er visst øynene - skal kjøpe meg LUPE i morra

Lillian Kristiansen
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
- Else Berit Rustad
Ja, jeg var også inne på den tanken, Arild, men siden jeg leser dette ordet som Lauervig, så lot jeg det stå med spørsmålstegn.
Jeg er ikke helt overbevist om at det er Larvik som er ment - derfor
Mvh
Else B.
Jeg er ikke helt overbevist om at det er Larvik som er ment - derfor

Mvh
Else B.
Mange takk for god hjelp til både Else og Arild
Mvh
Rolf M

Mvh
Rolf M
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Jeg stusset også noe over Laurvig, men det er det det står, og jeg vet ikke annet enn at det skal være Larvik. Likevel noe uvant i denne sammenhengen. Soldater i dette ommrådet (Våler/Åsnes), på denne tida, hørte ofte til det Hofske eller Elverumske skiløperkompani. Det gjaldt imidlertid ikke alle.
Denne Knut Mikkelsen som var jeger i Laurvig fikk barnet med Pernille i 1807, og han var da på Stræte i Våler. Var også der 1801 og født i Våler. Så derfor overraskende at han skal ha militær tilknytning i Larvik.
Denne Knut Mikkelsen som var jeger i Laurvig fikk barnet med Pernille i 1807, og han var da på Stræte i Våler. Var også der 1801 og født i Våler. Så derfor overraskende at han skal ha militær tilknytning i Larvik.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien