Midt på høyre side, som nr.1 av en rekke av 8, står Lars Siurs. Søvigreiten 55år.
Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Borgund i Borgund, Ministerialbok nr. 528A04 (1762-1800), Døde og begravede 1788, side 396.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-101
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610489.jpg
Men hva står egentlig i kolonene til venstre og høyre?
Jeg antar det er død og gravlagd, men hva står det i såfall på Lars?
Møre og Romsd, Borgund, Minesterialbok, 1788
Moderator: MOD_tydehjelp
- Åsbjørg Johanna Susort
- Sted: Skåredalen
Re: M&R, Borgund, Ministralbok, Døde og begravede 1788
Eg trur det er begravelseog jordfestet (Gravfæstede)
Første kolonne begavelse: 1. s(øndag) eft(er) T(rinitat)is (25. mai)
siste kolonne: 5 s e T (22. juni)
Første kolonne begavelse: 1. s(øndag) eft(er) T(rinitat)is (25. mai)
siste kolonne: 5 s e T (22. juni)
Vennlig hilsen
Åsbjørg
Åsbjørg
- Paul Johan Hals
Stort sett samme svar som fra Åsbjørg.
Kolonnen til høyre har overskriften "Om og naar Gravfæstet" så den er grei. Her står datoen 5 S.e. Tr (5. søndag etter Trinitatis (22. juni 1788 ))
Kolonnen til venstre har ingen overskrift. Jeg kan heller ikke finne noen overskrift på den tidligere i boka. Her står det 1 S.eft. Tr (25. mai 1888 )
Mvh Paul
Kolonnen til høyre har overskriften "Om og naar Gravfæstet" så den er grei. Her står datoen 5 S.e. Tr (5. søndag etter Trinitatis (22. juni 1788 ))
Kolonnen til venstre har ingen overskrift. Jeg kan heller ikke finne noen overskrift på den tidligere i boka. Her står det 1 S.eft. Tr (25. mai 1888 )
Mvh Paul
- Else Berit Rustad
Enig med Åsbjørg og Paul mht datoene.
Alderen til Lars mener jeg er 66, ikke 55?
Mvh
Else B.
Alderen til Lars mener jeg er 66, ikke 55?
Mvh
Else B.
- Åsbjørg Johanna Susort
- Sted: Skåredalen
Det er ikkje uten grunn eg har utpeikt deg som læreren min, Else 

Vennlig hilsen
Åsbjørg
Åsbjørg
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Tyding er ein ting.... men her må det tolkast litt også:
For dersom den høgre margen er "Naar og om gravfæstet" som det står, har presten anten forsømt tenesta ved å ikkje gravfeste mange av dei døde, eller så har han forsømt seg med kyrkjebokføringa. I det første tilfelle hadde han fått avskil; i det andre tilfellet hadde han fått påtale av biskopen (evt. prosten, men dette var vel kanskje prosten - det har eg ikkje sjekka).
Dersom vi ser fremst (1762) i bolken med døde og gravlagde, heiter margen "Liigpr: holdt" - altså dag for likpreike. Det var ikkje for alle, for det kosta noko (jordfesting var gratis). Denne overskrifta varer til 1784, og "gravfæstet" kjem inn i 1787.
Datoen til venstre kan vere dato for gravlegging eller for jordfesting (gravfesting, kaste jord på -altså embetshandlinga.) Det kan ha vore same dato, sidan prestegarden låg like ved kyrkjegarden.
Ser vi til Vatne sokn (også i Borgund, og same presten)
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-96 ,
ser vi at datoane til venstre er sundagar/helgedagar (i Borgund sokn er det når som helst i veka). Dette fortel at presten var til stades, altså jordfestinga, ikkje gravlegginga (som slekt og grannar tok seg av).
For dersom den høgre margen er "Naar og om gravfæstet" som det står, har presten anten forsømt tenesta ved å ikkje gravfeste mange av dei døde, eller så har han forsømt seg med kyrkjebokføringa. I det første tilfelle hadde han fått avskil; i det andre tilfellet hadde han fått påtale av biskopen (evt. prosten, men dette var vel kanskje prosten - det har eg ikkje sjekka).
Dersom vi ser fremst (1762) i bolken med døde og gravlagde, heiter margen "Liigpr: holdt" - altså dag for likpreike. Det var ikkje for alle, for det kosta noko (jordfesting var gratis). Denne overskrifta varer til 1784, og "gravfæstet" kjem inn i 1787.
Datoen til venstre kan vere dato for gravlegging eller for jordfesting (gravfesting, kaste jord på -altså embetshandlinga.) Det kan ha vore same dato, sidan prestegarden låg like ved kyrkjegarden.
Ser vi til Vatne sokn (også i Borgund, og same presten)
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-96 ,
ser vi at datoane til venstre er sundagar/helgedagar (i Borgund sokn er det når som helst i veka). Dette fortel at presten var til stades, altså jordfestinga, ikkje gravlegginga (som slekt og grannar tok seg av).