Kirkebok. Nordland, Hadsel 1693-1738, 1715
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok. Nordland, Hadsel 1693-1738, 1715
Hei der ute!
Inger Andersdtr blir døbt 21 juli 1715 i Hadsel. se Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-174 h.side avsnitt Deu 5 Tri-- "Anders Joensen Lap ???? nom:
Noen som kan lese det som står imellom? Antar det er gardsnavnet eller noe lignende?
Takker på forhånd for all hjelp.
Mvh Eigil
Inger Andersdtr blir døbt 21 juli 1715 i Hadsel. se Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-174 h.side avsnitt Deu 5 Tri-- "Anders Joensen Lap ???? nom:
Noen som kan lese det som står imellom? Antar det er gardsnavnet eller noe lignende?
Takker på forhånd for all hjelp.
Mvh Eigil
- Paul Johan Hals
Re: Kirkebok. Nordland, Hadsel 1693-1738, 1715
Det står .... Anders Joensen Lap sit Barn af ..... så kommer stedsnavnet som jeg hittil ikke har fått tak i ... Nom: Inger.
Det kan se ut som det slutter på "marken", men er usikker på det også.
Mvh Paul
Tror gårdsnavnet er Flejnæsmarchen
Det kan se ut som det slutter på "marken", men er usikker på det også.
Mvh Paul
Tror gårdsnavnet er Flejnæsmarchen
-
- Sted: TROMSØ
Deu 5 Trinit. "Anders Joensen Lap sit barn af Flejnesmarchen nom: Inger
Test: Christen Bervigen, Anders Holmsnes, Elen Viig, Maritte Joensdr ibm (ibidem), Anne Joensdr Lap
Test: Christen Bervigen, Anders Holmsnes, Elen Viig, Maritte Joensdr ibm (ibidem), Anne Joensdr Lap
Hei Paul.
Når to eksperter kommer til samme resultat, MÅ det være rett.
Jeg trodde det skulle bli lettere å finne hvor Inger's foreldre kommer fra, når de giftet seg osv, men dette gav heller flere spørsmål en svar. Jeg finner de jo i Gård og Slekt i Øksnes, men det er heller mangelfull informasjon.
Men jeg takker så mye for hjelpen så langt.
Mvh Eigil
Når to eksperter kommer til samme resultat, MÅ det være rett.
Jeg trodde det skulle bli lettere å finne hvor Inger's foreldre kommer fra, når de giftet seg osv, men dette gav heller flere spørsmål en svar. Jeg finner de jo i Gård og Slekt i Øksnes, men det er heller mangelfull informasjon.
Men jeg takker så mye for hjelpen så langt.
Mvh Eigil
Hei Rolf.
Måtte leite på kartet for å finne denne gården, men nu vet jeg hvor det er. Og det er vel Hadsel kirke som er den naturlige kirken å bruke for folkene derfra?
Tusen takk for hjelpen så langt!
Mvh Eigil
Måtte leite på kartet for å finne denne gården, men nu vet jeg hvor det er. Og det er vel Hadsel kirke som er den naturlige kirken å bruke for folkene derfra?
Tusen takk for hjelpen så langt!
Mvh Eigil
- Else Berit Rustad
Bare litt pirk til slutt:
Det står nok ikke Deu 5 Trinit., men derimot Dca 5 Trinit. Dca er forkortelse for dominica, som betyr søndag.
Mvh
Else B.
Det står nok ikke Deu 5 Trinit., men derimot Dca 5 Trinit. Dca er forkortelse for dominica, som betyr søndag.
Mvh
Else B.
- Paul Johan Hals
Eigil skrev: Og det er vel Hadsel kirke som er den naturlige kirken å bruke for folkene derfra?
Jeg tror nok kirka i Ytre Eidsfjord var nærmere, hvis den eksisterte på det tidspunkt. Det har jeg ikke sjekket.
Mvh Paul
Tillegg:
Det var ikke kirke i Eidsfjorden på det tidspunkt, så da var det nok Hadselkirka som var naturlig å bruke.
Hei Else B.
Det var nok jeg som startet feiltydingen. Jeg leste Deu uten å ane hva det betydde. Det er godt vi har noen til å få oss på rett spor når det går feil.
Takk for info og hjelp.
Mvh Eigil
Det var nok jeg som startet feiltydingen. Jeg leste Deu uten å ane hva det betydde. Det er godt vi har noen til å få oss på rett spor når det går feil.
Takk for info og hjelp.
Mvh Eigil
Hei Paul.
OK! Takker igjen.
Mvh Eigil
OK! Takker igjen.
Mvh Eigil