Da har jeg begitt meg ut på nok en skifte fra Eidsvoll, og jeg tror jeg har mye riktig her, men tar gjerne litt hjelp på hele eller deler av dette om noen har tid

Nederst på første side!
https://media.digitalarkivet.no/sk20090130340336
------------------------------------
at Anno 1734 den 28 April,
... efter Peder Alfsen Rønsen og hustrun Rønou Halvorsdatters .gir. og forlangende, og derpaa utstædde?
skriftelig skifte Proclama ... Publiceret, for... paa gaarden og Dragonqvarteret Rønsen i Eidsvolds
sogn beliggende, for ... at Registere og tilordne H.ir/hvis? midler og formue... eiende, ...
og udgifter? at ... og ... , til paa følgende skifte og D... ma... tilsammen aflede 4 børn, Saa,
som at Deres eiende midler nu opgifter til Deling, paa ... i forretninger ..., og ...
..ir Børn og arvinger Difor, nemmlig? Eldste søn Alf Pedersen 28 aar gaml, Dragon ... Capitain Fritzners Com
pagnie, gift og ... halvpart ... Dragon gaarden Rønsen, yngste søn Ole Pedersen 18 aar gaml, for
foreldrene h..., Eldste Datter Kirsti Pedersdatter, gift med Joen Michelsen Elstad her af sognet, begge ...,
..., og yngste Datter Gunild Pedersdatter, gift med Gulbrand Joensen Rønsen begge tilstede, og anordnes
til formyndere for yngste Søn Ole Pedersen ... tilfeldet fadrens og modrens afgang fadrens Siøskende barn
Christopher Gulbrandsen Bierche her i sognet boende nå fraværende, som? livsmanden Peder Rønsen forf...,
... at ... efter forordninger ... Capitain Fritzner... tilstede
... livsmanden Peder ... Dønnum... manden at ...
Skifte ... utstædde skriftelig skifte Proclama dat. 9 April 1734, som med sin fortjeneste? paa... udj...
... skiftebrevet ... indført. ... formue ...
at... efter følgende.
------------------------------------