Kirkebok, Jamaica, Trelawny, Rio Bueno
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok, Jamaica, Trelawny, Rio Bueno
Kan noen hjelpe meg å tyde følgende fødselsregistrering i en kirkebok fra Jamaica:
Jeg klarer å lese at Florence Turnbull er født 7. mars i Rio Bueno, Trelawny, Jamaica, og at moren heter Lydia Turnbull.
Jeg er spesielt interessert i morens pikenavn, men alt annet dere klarer å tyde kan kanskje hjelpe meg videre.
Takk for hjelpen!
Jeg klarer å lese at Florence Turnbull er født 7. mars i Rio Bueno, Trelawny, Jamaica, og at moren heter Lydia Turnbull.
Jeg er spesielt interessert i morens pikenavn, men alt annet dere klarer å tyde kan kanskje hjelpe meg videre.
Takk for hjelpen!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Kirkebok, Jamaica, Trelawny, Rio Bueno
det ser ut som "b.(C?) labourer"
Elles må det vel vere ei utskrift frå fødselsregisteret/kyrkjeboka - altså ein attest, ikkje sjølve protokollen.
Elles må det vel vere ei utskrift frå fødselsregisteret/kyrkjeboka - altså ein attest, ikkje sjølve protokollen.
Takk for svar.
Hvis vi sier at det står A. Labourer, kan det da kanskje være denne personen?
Selvfølgelig ingenting som er helt sikkert...[/b]
Hvis vi sier at det står A. Labourer, kan det da kanskje være denne personen?
Selvfølgelig ingenting som er helt sikkert...[/b]
-
- Kontakt:
det står ikkje "A" - men "labourer" er greit nok, og bokstaven kan vere "b" for "born".
Lenkja di viser iallfall at "Labourer" kan vere eit etternamn.
Lenkja di viser iallfall at "Labourer" kan vere eit etternamn.
- Aud Mari Kalland Sterten
Lydia Turnbull fikk også ei datter i 1908. Her er det lettere å lese; - "Lydia Turnbull A labourer".
Mvh Aud
Mvh Aud
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg synes at Lydia Turnbull er ugift fordi det er ingen farsnavn skrevet. Kanskje hun var en Agricultural labourer.
I England FT det er skrevet Ag Lab.
Labourer er ikke etternavn her, det er skrevet med "l" ikke "L"
I England FT det er skrevet Ag Lab.
Labourer er ikke etternavn her, det er skrevet med "l" ikke "L"
In 1910 Lydia Turnbull had another child Ethel Maud, the father was John Evans here:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... cc=1538386
Mother and father were both unable to sign their names. They lived in a a place called Retirement in Trelawney parish. Lydia had six children between 1905 and 1920 but a father is only recorded for Ethel.
Sorry that this is in English but I cannot speak or write Norwegian but Google translator is a big help
Darryl
Sydney Australia
Mother and father were both unable to sign their names. They lived in a a place called Retirement in Trelawney parish. Lydia had six children between 1905 and 1920 but a father is only recorded for Ethel.
Sorry that this is in English but I cannot speak or write Norwegian but Google translator is a big help
Darryl
Sydney Australia
I have done another search and found two more children up to 1929. The last one here:
The informant was Ida Jane Evans so maybe there is a link to the John Evans in 1910?
Jeg håper dette hjelper
Darryl
Sydney Australia
The informant was Ida Jane Evans so maybe there is a link to the John Evans in 1910?
Jeg håper dette hjelper
Darryl
Sydney Australia
Trelawny (Jamaican Patois: Trilaani) er et sokn i Cornwall County (fylke) i nordvest Jamaica. Så helt riktig stedsnavn er: Rio Bueno, Trelawny, Cornwall, Jamaica.