Svensk bo opptegning

Moderator: MOD_tydehjelp

Svar
dn03359
Sted: BRANDBU

Svensk bo opptegning

Legg inn av dn03359 » 13. desember 2011 kl. 22.10

Hei !
Er det noen som kan hjelpe meg med denne teksten. Det gjelder en bo opptegning i Sverige .Det er Lars Svenssons enke Brita Jonsdtr. Jeg klarer en del av teksten
" 1793 den 17 juni ????????? af Enken Brita Jonsdtr i Tillhagen Båstad Sogn at ??????????
????????????????????????????"

Hun har sønnene Jonas 8 år og Carl på 4 år .
Det er det jeg klarer å få ut av det.Håper noen kan klare litt mere :wink:
Bent
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Tove Dahl Johansen
Sted: OSLO

Re: Svensk bo opptegning

Legg inn av Tove Dahl Johansen » 15. desember 2011 kl. 13.13

Hei

Det står vel Bålstad (= Bolstad i Dalsland).

Her er en liten begynnelse på tydning (har litt dårlig tid akkurat nå, skal forsøke å ta mer senere)

vart (?) under tecknade kallad af Enckan ................... at up teckna och vurdera (?) den lilla ..... Låten skap

Hilsen Tove D. J.

dn03359
Sted: BRANDBU

Re: Svensk bo opptegning

Legg inn av dn03359 » 15. desember 2011 kl. 20.12

Hei !
Jeg har fått litt hjelp uten om,og her er hva jeg har kommet frem til.
"Åhr 1793 den 17 juni wart undertecknade kallad af Enkan Brita Jons dotter i Tillhagen,Bålstad sockn at upteckna och wârdera den lilla qvar låtenskap som befans efter afl man Lars Svânsson som gjenom Døden afl før leden mai månad och efterlemat 2 ne sønner âlsta son Jonas 8 år son Carl på 4 de året hwars rât at bewaka instâlte sig såsom corator farbrodern Eric Svânsson i Båltorp och Enkan førmantes at redeligen upgifwa bodet och upgaff som følier neml
Det er det jeg har kommet frem til.
Mvh
Bent

Svar

Gå tilbake til «Hjelp til tyding av kildemateriale»