Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 5 , 1909-1911
Moderator: MOD_tydehjelp
Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 5 , 1909-1911
Hei!
Er det noen som kan tyde skrifta? (klarer noe selv-mye gjenstår!)
1391 - Skipsfører Anders Christian Bang, d. 04.10.1910 (s.148, høyre side, nederst)
Er det annen info/kilder som kan leses? (event. om han blir gravlagt i Oslo?
http://arkivverket.no/URN:sk_read/27305/149/
Mvh Johan
Er det noen som kan tyde skrifta? (klarer noe selv-mye gjenstår!)
1391 - Skipsfører Anders Christian Bang, d. 04.10.1910 (s.148, høyre side, nederst)
Er det annen info/kilder som kan leses? (event. om han blir gravlagt i Oslo?
http://arkivverket.no/URN:sk_read/27305/149/
Mvh Johan
Sist redigert av dn23787 den 25. oktober 2011 kl. 22.12, redigert 1 gang totalt.
Re: Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 5 , 1909-
Hei Johan
Eg får ikkje lekken din til å fungere, får "Bad Gateway 502"
Det er ikkje mykje eg kan hjelpe deg med, men eg kan i alle fall seie at han ikkje er gravlagd i Oslo, gå inn på "Gravferdsetaten i Oslo kommune" og der fann eg ingen med hans namn:
http://www.begravdeioslo.no/resultat/na ... rt_order/1
Kor langt bakover i tid som er registrert der, veit eg ikkje, men eg har funne dødsfall/gravferd på slutten av 1800-tallet ved dei ulike gravlundane.
Lukke til vidare i søket.
Beste helsing
Wenche
Eg får ikkje lekken din til å fungere, får "Bad Gateway 502"
Det er ikkje mykje eg kan hjelpe deg med, men eg kan i alle fall seie at han ikkje er gravlagd i Oslo, gå inn på "Gravferdsetaten i Oslo kommune" og der fann eg ingen med hans namn:
http://www.begravdeioslo.no/resultat/na ... rt_order/1
Kor langt bakover i tid som er registrert der, veit eg ikkje, men eg har funne dødsfall/gravferd på slutten av 1800-tallet ved dei ulike gravlundane.
Lukke til vidare i søket.
Beste helsing
Wenche
Hei Wenche!
Tør jeg si takk for sist? Vi har visst hatt noen slektsutvekslinger tidligere.
Takk for ditt innlegg!
Fhv. Skipsfører Anders Christian Bang, d. 04.10. 1910.
Han hadde sitt bosted i Kristiania, men han døde om bord på D/S "United States" den 04. oktober 1910 underveis fra New Orleans til Christiania. Dette var noe av det jeg klarte å lese ut av vedlagt kildematriale, hadde håpet på noe hjelp til tydningen av alt det som står skrevet, event. om hans kropp kom til Norge.
Siden du ikke fant han i Oslo, så kan det hende at han ble gravlagt i sjøen?
Vedkommende person var bror til en av mine oldemødre.
Digitalarkivet har holdt på med vedlikehold o. a. på datautsyret sitt i det siste, det er vel derfor at meldinga "Bad Gateway" kommer opp.
Skulle bli bedre senere i kveld.
Mvh Johan
Tør jeg si takk for sist? Vi har visst hatt noen slektsutvekslinger tidligere.
Takk for ditt innlegg!
Fhv. Skipsfører Anders Christian Bang, d. 04.10. 1910.
Han hadde sitt bosted i Kristiania, men han døde om bord på D/S "United States" den 04. oktober 1910 underveis fra New Orleans til Christiania. Dette var noe av det jeg klarte å lese ut av vedlagt kildematriale, hadde håpet på noe hjelp til tydningen av alt det som står skrevet, event. om hans kropp kom til Norge.
Siden du ikke fant han i Oslo, så kan det hende at han ble gravlagt i sjøen?
Vedkommende person var bror til en av mine oldemødre.
Digitalarkivet har holdt på med vedlikehold o. a. på datautsyret sitt i det siste, det er vel derfor at meldinga "Bad Gateway" kommer opp.
Skulle bli bedre senere i kveld.
Mvh Johan
- Paul Johan Hals
Det står ikke noe om hva som skjedde med liket, men om det ble senket i havet eller tatt med til Kristiania var vel avhengig av hvor båten var på det aktuelle tidspunkt. De hadde neppe kjølerom beregnet for slike situasjoner.
Mvh Paul
Mvh Paul
Hei Paul Johan!
Takk for innlegget.
Jeg er enig med deg. På den tida var det en helt normal ting å begrave folk som døde om bord ved å senke dem i havet. Dette har mest sannsynlig skjedd i dette tilfellet.
Jeg vet hvilken menighet(Paulus) i Kristiania familien tilhørte, og jeg fant ham ikke der.
Men jeg trenger altså en som er god til å tyde skrift, slik at jeg kan oversette det som står skrevet til min slektsdatabase. (viser til lenke)
Mvh Johan
Takk for innlegget.
Jeg er enig med deg. På den tida var det en helt normal ting å begrave folk som døde om bord ved å senke dem i havet. Dette har mest sannsynlig skjedd i dette tilfellet.
Jeg vet hvilken menighet(Paulus) i Kristiania familien tilhørte, og jeg fant ham ikke der.
Men jeg trenger altså en som er god til å tyde skrift, slik at jeg kan oversette det som står skrevet til min slektsdatabase. (viser til lenke)
Mvh Johan
Jeg har plundret litt her, men får ikke til alt (og jeg begriper ikke hva det forsikringsselskapet heter)
Venstre kolonne:
Fhv. skibsfører Anders Christian Bang 57 aar 3 mdr. gl. død den 4 oktober ombord paa d/s " United States" paa reise fra New Orleans til Christiania.
21/2 11 Erkl om Overtagelse(?) JN 44/1911
21/2 11 Indkom Skattefogden
Midtkolonne:
Efterlader hustruen Anne Josefine Bang og 1 myndig søn.
21/2 11 Afdøde var livsforsik i M???al paa 2 poliser hver stor Dal 149. Paa hver polise hviler et laan Dal 45,-
IHt ægtepagt hvorefter hustruen som særeie bl.a. skal eie 1 livspolise i M???al hvorpaa ???? Nkr 1400. Polisene er udst. til lovlige arvinger
og er ikke transporterede til hustruen.
Høyre kolonne:
Anm. av sønnen kontorist Sigurd Bang, Tho.Meyers gt. 30b, der opl. at avd. var hjemmehørende i Chra. hvor hans hustru altid har boet.
Mellem ægtefolkerne var særeie. Avd. efterlater intet, idet en polise paa avds. liv i M???al tilhøres hustruen som hendes særeie.
Ægtepagt indleveredes.Dødsattest Jnr 308/1910.
Mvh
Linda
Venstre kolonne:
Fhv. skibsfører Anders Christian Bang 57 aar 3 mdr. gl. død den 4 oktober ombord paa d/s " United States" paa reise fra New Orleans til Christiania.
21/2 11 Erkl om Overtagelse(?) JN 44/1911
21/2 11 Indkom Skattefogden
Midtkolonne:
Efterlader hustruen Anne Josefine Bang og 1 myndig søn.
21/2 11 Afdøde var livsforsik i M???al paa 2 poliser hver stor Dal 149. Paa hver polise hviler et laan Dal 45,-
IHt ægtepagt hvorefter hustruen som særeie bl.a. skal eie 1 livspolise i M???al hvorpaa ???? Nkr 1400. Polisene er udst. til lovlige arvinger
og er ikke transporterede til hustruen.
Høyre kolonne:
Anm. av sønnen kontorist Sigurd Bang, Tho.Meyers gt. 30b, der opl. at avd. var hjemmehørende i Chra. hvor hans hustru altid har boet.
Mellem ægtefolkerne var særeie. Avd. efterlater intet, idet en polise paa avds. liv i M???al tilhøres hustruen som hendes særeie.
Ægtepagt indleveredes.Dødsattest Jnr 308/1910.
Mvh
Linda
- Paul Johan Hals
Hei Linda.
Forsikringsselskapet heter "Mutual".
Der hvor det dtår "Dal 149" og "Dal 45" tror jeg er ment Dol, altså $.
Ellers er det et ord du mangler som jeg også er i tvil om. "hvorpaa ???? N Kr 1400"
Mvh Paul
Forsikringsselskapet heter "Mutual".
Der hvor det dtår "Dal 149" og "Dal 45" tror jeg er ment Dol, altså $.
Ellers er det et ord du mangler som jeg også er i tvil om. "hvorpaa ???? N Kr 1400"
Mvh Paul
Hei Linda og Paul!
Takk skal dere ha for all hjelpen.
Mvh Johan
Takk skal dere ha for all hjelpen.
Mvh Johan