Jeg mangler all info om når Torkil og Ingeborg er født/døde, og hvor?
Sammen fikk de en sønn med navnet Andreas Torkilson. Han var født på Stangeland/Sandnes den 10.12.1844 og døde når ????
Er det noen som har info. eller kan si meg i hvilken bok jeg kan finne ut noe mer.
Søker info. om Torkil Olson og kona Ingeborg Eriksdotter
Moderator: MOD_Rogaland
Re: Søker info. om Torkil Olson og kona Ingeborg Eriksdotter
Hei
Et lite stykke på vei med denne vielsen til Torkild og Ingebor kanskje? De giftet seg 20 mars 1834.
Og deres fedre tyder jeg til Ole Torkildsen under Stangeland og Erik Eriksen Stangeland. Brudeparet er henh.v. 25 og 24 år
Et lite stykke på vei med denne vielsen til Torkild og Ingebor kanskje? De giftet seg 20 mars 1834.
Og deres fedre tyder jeg til Ole Torkildsen under Stangeland og Erik Eriksen Stangeland. Brudeparet er henh.v. 25 og 24 år
mvh Anne-Lise Skillinghaug
Hei igjen
Torkel ble døpt 15.april 1809. Hans foreldre er Torkel Olsen og Anna Osmundsen. Resten greier jeg dessverre ikke å tyde.
...og her finner du dåpen til Ingebor.
Hun ble døpt 23. april 1810. Hennes foreldre er Erich Erichsen og Martha Larsdr.
Torkel ble døpt 15.april 1809. Hans foreldre er Torkel Olsen og Anna Osmundsen. Resten greier jeg dessverre ikke å tyde.
...og her finner du dåpen til Ingebor.
Hun ble døpt 23. april 1810. Hennes foreldre er Erich Erichsen og Martha Larsdr.
Litt mere info...
FT 1865 med Torkel og Ingeborgs familie
Legger også ut en link til FT 1875. Her er Torkel og Ingeborg fremdeles boende på Stangeland.
Kjekt å ha for de som kanskje kan hjelpe deg videre.
FT 1865 med Torkel og Ingeborgs familie
Legger også ut en link til FT 1875. Her er Torkel og Ingeborg fremdeles boende på Stangeland.
Kjekt å ha for de som kanskje kan hjelpe deg videre.
Hallo John Magne
Hva tror du om disse to her...
Tror faktisk at jeg har funnet et par gode kandidater til deg:
Jeg finner en Torkel Olsen som dør 13. febr. 1887.
...og Ingeborg Eriksdatter som dør 4. jan 1895.
Hva tror du om disse to her...
Tror faktisk at jeg har funnet et par gode kandidater til deg:
Jeg finner en Torkel Olsen som dør 13. febr. 1887.
...og Ingeborg Eriksdatter som dør 4. jan 1895.
Tusen takk Anne-Lise.
At du har klart å tyde denne skriften er utrolig bra. Nå når jeg vet navnene klarer også jeg å tyde dette, bortsett fra moren til Ingeborg som du har funnet frem til er Marta Larsdotter.
Jeg må studere det nærmere, eller se om jeg finner det et annet sted også.
Mvh
John M.
At du har klart å tyde denne skriften er utrolig bra. Nå når jeg vet navnene klarer også jeg å tyde dette, bortsett fra moren til Ingeborg som du har funnet frem til er Marta Larsdotter.
Jeg må studere det nærmere, eller se om jeg finner det et annet sted også.
Mvh
John M.
Hei igjen
Jeg har nå også funnet Ingborgs konfirmasjon, og legger inn en link til den her. Se Ingeborg som konf nr. 3.
Kanskje du syntes det er litt lettere å lese denne skriften.
Fortsatt lykke til
Jeg har nå også funnet Ingborgs konfirmasjon, og legger inn en link til den her. Se Ingeborg som konf nr. 3.
Kanskje du syntes det er litt lettere å lese denne skriften.
Fortsatt lykke til