Er det noen som har bygdebøkene fra Sand, Rogaland som kan hjelpe meg med opplysninger når deg gjelder Torger Ormsen Fatland, f. 30 april 1839, Teigen bruk, Rogaland, Norway. (Kone 1, Sigrid Halvorsdtr. Tveit, f. 1840, Overabø, Tveit, Suldal, Rogaland; d. 1875; kone #2 Valborg Mikkelsdtr Sorestad, f. 1836, Teigen bruk, Suldal, d. 1926, Beresford, Lincoln, South Dakota, USA). Han emigrerte til Amerika etter 1880 og jeg har alt som jeg trenger når det handler han, kone og barn, men jeg har hatt problemer med å finne opplysninger som handler om hans far, mor, besteforeldrene, osv. Jeg lurer på om hans slekt finnes i bygdebøkene som handler om Sand/Fatland. Kanskje Nedstranden også, men det er jeg ikke sikker på.
Jeg bor i Minnesota USA men kan norsk. Når det handler om kirkebøkene er det vanskelig når håndskriften ligner på min.

Jeg fant Torger og familien (Orm Torgersen, alder 56 og Ragnhilde Svendsdtr, alder 52) på Teigen, Sand prestegjeld, i 1865 telling-Sand., men klarer ikke å finne foreldrene, besteforeldrene, osv til Orm og Ragnhilde...ikke før nå i alle fall.
Svar på norsk eller engelsk passer fint.
Tusen takk på forhånd!
Pete i Minnesota
(Dave Peterson)