Slekten Monclair (Munchler) Haugesund-grenen
Moderator: MOD_Rogaland
Slekten Monclair (Munchler) Haugesund-grenen
Jeg prøver å kartlegge haugesund-grenen av Monclair-slekten (har også vært skrevet Munchler).
Den eldste Monclair som kom til Norge og slo seg ned i Bergen, ser ut til å være Jan Nicolai (1708-1772).
Fredrik Stockfleth von Krogh Monclair (1838-1910) døde visstnok i Haugesund.
Jeg kan tenke meg at han er stamfar til haugesund-Monclairene.
Jeg skulle gjerne visst slektskapet mellom ham og Mathilde Kristine Monclair (født 1922) som visstnok fortsatt bor i Haugesund.
Knut E. Sparre
Den eldste Monclair som kom til Norge og slo seg ned i Bergen, ser ut til å være Jan Nicolai (1708-1772).
Fredrik Stockfleth von Krogh Monclair (1838-1910) døde visstnok i Haugesund.
Jeg kan tenke meg at han er stamfar til haugesund-Monclairene.
Jeg skulle gjerne visst slektskapet mellom ham og Mathilde Kristine Monclair (født 1922) som visstnok fortsatt bor i Haugesund.
Knut E. Sparre
Re: Slekten Monclair (Munchler) Haugesund-grenen
Hei du sier at det kanskje er et slektsskap mellom denne Fredrik og Mathilde.Mulig det men hvis denne damen fortsatt lever kan man nok ikke legg ut noen opplysninger her.Er det kanskje en ide å kontakte denne damen privat?DIS kan ikke behandle saker som omfatter levende personer.
Mvh.Lisbeth
Mvh.Lisbeth
-
- Sted: HAUGESUND
Hei
Enig med Lisbeth. Du bør heller oppgi eventuelle avdøde foreldre eller besteforeldre, uten å knytte dem til nålevende personer. Anbefaler derfor at du endrer ditt første innlegg og bytter ut damens navn med et annet navn som skissert overfor.
Søk på Monclair på Google gav mange treff, og det er tydeligvis mange med det navnet både i Haugesundsområdet og i Oslo. Jeg fant imidlertid denne linken, som kanskje kan være et spor i ditt videre søken?
http://www.fotonettverk-rogaland.no/kve ... h_monclair
Mvh
Vigdis
Enig med Lisbeth. Du bør heller oppgi eventuelle avdøde foreldre eller besteforeldre, uten å knytte dem til nålevende personer. Anbefaler derfor at du endrer ditt første innlegg og bytter ut damens navn med et annet navn som skissert overfor.
Søk på Monclair på Google gav mange treff, og det er tydeligvis mange med det navnet både i Haugesundsområdet og i Oslo. Jeg fant imidlertid denne linken, som kanskje kan være et spor i ditt videre søken?
http://www.fotonettverk-rogaland.no/kve ... h_monclair
Mvh
Vigdis
-
Videre er "din" Fredrics foreldre oppgitt her i FS:
http://www.familysearch.org/eng/search/ ... rompage=99
Mvh
Vigdis
Mvh
Vigdis
En hjertelig takk til både Lisbeth Wangen og Vigdis Jøsang for promte svar og tips angående etterlysningen min.
Dere har selvfølgelig rett i at jeg ikke vil få svar om levende personer. Men hvor langt frem i tid kan man spørre om døde personer?
Knut E. Sparre
Dere har selvfølgelig rett i at jeg ikke vil få svar om levende personer. Men hvor langt frem i tid kan man spørre om døde personer?
Knut E. Sparre
Hei det er klausul på hvor langt tilbake du kan gå tilbake.Det er 60 års klausul hvis det ikke er andre ting som gjør at det er enda lenger klausul.Jeg selv fikk beskjed om at min oldefar som døde i 1952 var klausulert frem til 2020.Men du kan jo selvfølgelig finne mye i både kirkebøker(ekteskap etc)og DIS sine gravminner.
-
Kan dette være Haugesundsfotografen oppgitt i FS?
Søk i pilot.familysearch.org gir flere treff på Krogh Monclair.
http://pilot.familysearch.org/recordsea ... ordResults
Blant annet sannsynligvis denne Fredrik Thomas Krogh Monclair som døper flere barn i Rogaland. Konens navn er oppgitt, sender deg en PM for videre forklaring.
Mvh
Vigdis
Søk i pilot.familysearch.org gir flere treff på Krogh Monclair.
http://pilot.familysearch.org/recordsea ... ordResults
Blant annet sannsynligvis denne Fredrik Thomas Krogh Monclair som døper flere barn i Rogaland. Konens navn er oppgitt, sender deg en PM for videre forklaring.
Mvh
Vigdis
-
Hmmm.... hvordan sender man PM? Må man ha dis-nummeret til vedkommende for å få det til? I så fall, hvor finner man det?
Vigdis
Vigdis
Du ser jo at det står PM nede på alle profiler.Trykk på den og du kan skrive og sende privat til personen 

-
Ah, var det sååå enkelt, men noen ganger er nok øynene i veien
Takk for hjelpen
Vigdis

Takk for hjelpen
Vigdis
-
PM er sendt (tror jeg?)
Vigdis

Vigdis
-
Fredrik Stockfleth von Krogh Monclaire var denne damens bestefar.
Han er og min manns olderfar.
Hvorfor skal du kartlegge Haugesundsslekten?
I 1975 ga Alf Monclaire i Bergen ut familien Monclair's slektregister, han var begynt å
fornye den senere, men døde i 2000.
Mvh Edith
Han er og min manns olderfar.
Hvorfor skal du kartlegge Haugesundsslekten?
I 1975 ga Alf Monclaire i Bergen ut familien Monclair's slektregister, han var begynt å
fornye den senere, men døde i 2000.
Mvh Edith
Hei!
Jeg arbeidet sammen med Jean Monclair på Haugesund sjukehus på 1960-tallet - da var han økonomimedarbeider. Hadde også vært kst. forvalter.
Jeg vet ikke om han lever enda - jeg reiste fra Haugesund i 1967.
Vennlig hilsen
Einar Andreassen
Jeg arbeidet sammen med Jean Monclair på Haugesund sjukehus på 1960-tallet - da var han økonomimedarbeider. Hadde også vært kst. forvalter.
Jeg vet ikke om han lever enda - jeg reiste fra Haugesund i 1967.
Vennlig hilsen
Einar Andreassen
-
Sjekk telefonkatalogen i Tysvær. Mvh Ruth
-
Jeg mener at den Jean Monclair som du nevner Einar - døde i 1990. Disse i Tysvær må være etterkommere.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Unnskyld at jeg ikke har svart deg før, Edith!
La meg først svare på spørsmålet ditt om hvorfor jeg ville "kartlegge" denne grenen av slekten.
Jeg hadde det så travelt med å finne opplysninger om Monclair-slekten i Haugesund fordi jeg ville forære en slektstavle til en bekjent innen 1. august.
Gjennom Distreff og svar jeg fikk på Slektsforum, har jeg i det minste kunnet lage en "slektmatrikkel" med Fredrik Stockfleth von Krogh Monclair født 1838, død i Haugesund 1910 som proband. Dessverre ikke noe stoff om hans etterslekt.
Jeg er nysgjerrig på det du forteller om at Alf Monclaire i Bergen ga ut familien Monclair's slektregister i 1975, og at han var begynt å fornye den senere, men døde i 2000.
Jeg har prøvd å finne bibliografisk data om denne utgivelsen, men finner den ikke i Nasjonalbibliotekets kataloger. Vet du om dette slektsregistret finnes i noe bibliotek? Eier du selv et eksemplar? Eller har din mann en oversikt over Fredrik S. von Krogh Monclairs etterslekt?
Med vennlig hilsen
Knut E. Sparre
La meg først svare på spørsmålet ditt om hvorfor jeg ville "kartlegge" denne grenen av slekten.
Jeg hadde det så travelt med å finne opplysninger om Monclair-slekten i Haugesund fordi jeg ville forære en slektstavle til en bekjent innen 1. august.
Gjennom Distreff og svar jeg fikk på Slektsforum, har jeg i det minste kunnet lage en "slektmatrikkel" med Fredrik Stockfleth von Krogh Monclair født 1838, død i Haugesund 1910 som proband. Dessverre ikke noe stoff om hans etterslekt.
Jeg er nysgjerrig på det du forteller om at Alf Monclaire i Bergen ga ut familien Monclair's slektregister i 1975, og at han var begynt å fornye den senere, men døde i 2000.
Jeg har prøvd å finne bibliografisk data om denne utgivelsen, men finner den ikke i Nasjonalbibliotekets kataloger. Vet du om dette slektsregistret finnes i noe bibliotek? Eier du selv et eksemplar? Eller har din mann en oversikt over Fredrik S. von Krogh Monclairs etterslekt?
Med vennlig hilsen
Knut E. Sparre
-
- Sted: MJØNDALEN
Hei
Vet ikke hvor langt du har kommet. Ta deg en tur på skattelistene på startsiden søk på monclair der. Krysskobler du det mot telefonlister finner du en del nålevende av den familien du snakker om
Arvid D.
Vet ikke hvor langt du har kommet. Ta deg en tur på skattelistene på startsiden søk på monclair der. Krysskobler du det mot telefonlister finner du en del nålevende av den familien du snakker om
Arvid D.
Heisann.
Ser du leter etter Monclair-slekten. Har du funnet ut noe mer? Jeg kan sikkert hjelpe deg med noe ihvertfall om du trenger det. Jeg har det slektsregisteret som Alf startet på, men som min bestefar fullførte. Tror det er ganske så oppdatert frem til de som er født frem til 1975 og der omkring. Mener at det er Mathilde (Lillemor) Monclair som er den eldste i 7 gen. i Norge nå.
Hun var min bestefar ( Fredrik Stockfledt von Krogh Monclairs ) søster og bor i Haugesund.
Min tante Berit Synøve Meling ( født Monclair, gift med avdøde Lars Meling fra Tysvær i Haugesund ) er vel også en av de eldste i Haugesund nå tror jeg.
Du kan sende meg mail på [email protected] hvis du ønsker mer og utfyllende register. Må bare hente det hos min mor Elisabeth Monclair
Med vennlig hilsen Erik Monclair
Ser du leter etter Monclair-slekten. Har du funnet ut noe mer? Jeg kan sikkert hjelpe deg med noe ihvertfall om du trenger det. Jeg har det slektsregisteret som Alf startet på, men som min bestefar fullførte. Tror det er ganske så oppdatert frem til de som er født frem til 1975 og der omkring. Mener at det er Mathilde (Lillemor) Monclair som er den eldste i 7 gen. i Norge nå.
Hun var min bestefar ( Fredrik Stockfledt von Krogh Monclairs ) søster og bor i Haugesund.
Min tante Berit Synøve Meling ( født Monclair, gift med avdøde Lars Meling fra Tysvær i Haugesund ) er vel også en av de eldste i Haugesund nå tror jeg.
Du kan sende meg mail på [email protected] hvis du ønsker mer og utfyllende register. Må bare hente det hos min mor Elisabeth Monclair
Med vennlig hilsen Erik Monclair
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg har også den boken liggende! 

Sist redigert av gj10223 den 27. oktober 2009 kl. 23.13, redigert 1 gang totalt.