Hilma (gift Hansen)

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Brukeravatar
dn11545
Sted: ÅROS

Hilma (gift Hansen)

Legg inn av dn11545 » 4. desember 2004 kl. 19.00

Hei!
Kan noen hjelpe meg med å finne ut av følgende:
Hilma (etternavn ukjent.) Hun var gift med Alfred Axel Martinius Hansen f.28-01-1885 og de bodde i Mølleveien 6 på Strømmen. De bodde der i ca 1950
Jeg har ingen opplysninger om Hilma.

M.v.h.
Tore Hansen

e-mail: [email protected]
Sist redigert av dn11545 den 5. februar 2005 kl. 23.53, redigert 2 ganger totalt.

dn04861
Sted: FETSUND
Kontakt:

Re: Hilm (gift Hansen)

Legg inn av dn04861 » 5. desember 2004 kl. 0.04

Hei
Hvor er Alfred født?

DagH

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 5. desember 2004 kl. 11.59

Her må du nok komme med flere opplysninger.

Vet du hvor Alfred A. M. Hansen var i 1900? Vet du hva foreldrene hans het osv?

Jeg har bygdebøkene for Skedsmo - og gjør gjerne oppslag. Kan stå noe der
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
dn11545

Legg inn av dn11545 » 5. desember 2004 kl. 14.10

Hei Laila takk foir sist.

Alfred A. M. Hansen er født i Drøbak, hans far skal være Martin Olaves Hansen f. 1855 og hans mor skal være Severine Edevatsdatter Ringstad.

Nei jeg vet ikke hvor A.A.M. Hansen befant seg i 1900 har søkt de fleste folketellinger etter han. Han døde 5.5.1953 og ble begravet på Stalsberghaven kirkegård 8.5.1953 Han var da enkemann i mange år etter Hilma, muligens fødenavn Andersen, men det er høyst usikkert.
Har skrevet til folkeregistret i Skedsmo men der ble jeg mer eller mindre møtt med en "kald skulder" saqt de hadde ikke noen oplysninger til tross for at dette er nær slekt av meg. Har også skrevet til kirkekontoret på stømmen, uten særlig hjelp.
Jeg vet at de eide et hus i Mølleveien 6 på strømmen og det var der Alfred døde.
De hadde 5 barn:
Alf
Thoralf
Harald
Arne
Hariet

Håper dette var litt mer "kjøtt på beinet" :-)

m.v.h.
Tore H.

Kristin Scheie Aasen
Sted: STRØMMEN

Legg inn av Kristin Scheie Aasen » 31. august 2005 kl. 23.36

Hei!

Etter tillatelse fra Tore Alf Hansen kan jeg bekrefte at saken hans ang. Hilma Hansen er løst.

Han ble virkelig glad. For han hadde nesten gitt opp.

Jeg sendte mail til ham siden jeg var barnebarn av sogneprest Scheie (død nå) på Strømmen og bor i nabolaget til Mølleveien 6. Jeg fikk mail fra ham hvor han ønsket fortsatt hjelp. Så jeg tok kontakt med ansatte i kirken på Strømmen som jeg kjente.

Da fikk jeg hjelp til å få opplysninger som jeg har videreformidlet ham. Det var antagelig lettere for ham å få hjelp, fordi jeg kjente ansatte i kirken og fordi det var Tore A.H. nærmeste (foreldre og besteforeldre) det dreiet seg om. Det lå også en liten spesiell historie i den saken. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det.

En godhistorie hvor det er et eksempel på at man kan gjøre det beste ut av det. Og et eksempel på å hjelpe hverandre i saker som er aktuelt etter 1900 hvor det med 60 års sperrefrist for innsyn i kirkebøker kommer i bildet. Som fikk en fin løsning. :D

Mvh. Kristin S. Aasen

Brukeravatar
dn11545

Legg inn av dn11545 » 1. september 2005 kl. 13.51

Jeg vil gjerne takke Kristin Scheie Aasen for hennes vilje til å stå på for andre, og for den hjelpen hun har gitt meg.
Også en takk til de andre som har bidratt.

:D

Tore Hansen

Svar

Gå tilbake til «Skedsmo»