slekts gransking

Her kan du legge inn henvisninger til innslag i media som er av interesse for slektsforskere. Og dersom du har tillatelse fra rettighetshaver der det kreves kan du gjerne gjengi innslaget.

Moderator: MOD_sett_og_hort_media

Svar
57555
Sted: MOI

slekts gransking

Legg inn av 57555 » 14. mars 2013 kl. 11.59

jeg i min slektsgransking, kommer ikke videre på min fars side, da min olderfar ikke er oppgitt med navn, er det umulig å finne han, Min tipp oldermor som var gift og skilt , tok sitt pikenavn igjen som var Kellgren, Hennes far igjen, Jan Kellgren, som var min tipp ,tipp,older far, stopper det opp med, Jeg finner ingen matriell, om opplysninger om mine aner bakover, De siste opplysninger på min fars side er Jan Kellgren gift i 1808, med Kerstin Olsdatter.i Fryksænde. Hvor navnet Kellgren stammer fra er håpløst å finne ut, Det var dette jeg ønsket med min slekts gransking, Men det ser ut for at jeg må gi opp. Jeg har funnet personer som er kjente, med navn Kellgren, som den kjente poeten Johan Henric Kellgren, som var barn løs, men hadde brødre og søstre, Der mor var adel og far var magister, Men vet ikke om det er disse jeg stammer fra. Poeten Kellgren skrev mange skuespill, som ble vist for de kongelige,og han hadde nær kontakt med Kong Gustav, som ble myrdet på ett maskerrade ball sent på 1700 tallet.

Brukeravatar
Inger Karin Haarbye
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: slekts gransking

Legg inn av Inger Karin Haarbye » 14. mars 2013 kl. 12.22

Er det ikke nå bedre at du nå fortsetter på ett av de mange emnene du har startet om akkurat det samme og ikke begynner på nytt hver eneste gang?
Vennlig hilsen
Inger Karin Haarbye f. Solberg

Anne Lise Hovdal
Sted: STJØRDAL

Re: slekts gransking

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 14. mars 2013 kl. 13.54

Litt mer informativ overskrift ville også ha vært til hjelp, for at noen skal kunne svare. I tillegg er det viktig å informere om hva man har fra før om de man søker etter aner på. Din oldefar må jo ha blitt far til minst ett barn. Hva het barnet, når ble det født og døpt? Hva med lenke til den dåpen fra kirkeboka? Og lurer du på hvordan du lager lenke er det bare å søke både på Slektsforumet og Digitalarkivet hvor det er flere emner om det. Ved dåpen står det iallefall som regel navnet på barnets far.

Svar

Gå tilbake til «Sett og hørt i media»