Han er sønn av Hans Angel Jensen og Anne Margrethe Christensdatter på Fuglnæs i Hammerfest - ett av minst 11 barn!
Jeg vedlegger et dokument med de opplysninger jeg har funnet med linker til de aktuelle kirkebøker/folketellinger.
Jeg mangler å finne ham i flere folketellinger. Ganske vist var han sjømann og kanskje han ganske enkelt var på sjøen, når diverse folketellinger ble foretatt og derfor ikke ble telt, men likevel.
I 1865 bodde familien ikke i Hammerfest, men på Renøen - og Christen Magnus er ikke registrert sammen med resten av familien der. Han må jo da ha vært 14 år gammel.
Han ble konfirmert i Hammerfest i 1868 og er der anført med bopel i Hammerfest.
I 1875-tellingen finner jeg ham heller ikke, men han blir gift i Vår Frue kirke i Trondhjem i 1877.
Ifølge et par senere folketellinger får han minst to barn med sin første ektefelle.
Datteren Marie Frederikke Hansen skal være født i Trondhjem i 1877/1878, men henne har jeg ikke klart å finne.
Sønnen Hagbart Halvdan Hansen ble født 16.08.1880 i Ålesund og ble gift 07.04.1907 i Bakke kirke i Trondhjem.
Så har jeg funnet ham i Trondhjem i 1885- og 1891-tellingene, hvor han bor på Bakklandet
Og han ble gift borgerlig i 1892.
Men verken i 1900- eller 1910-tellingene har jeg klart å finne ham.
Derimot har jeg funnet ham i en bytelling i Trondhjem i 1925, fortsatt bosatt på Bakklandet.
Endelig har jeg heller ikke funnet hans dødsfall.
Har noen sett noe til denne karen?
Ivan Kristensen
Nellikveien 6
3050 Mjøndalen
PS: Ettersom han er født og lever sine første år i Hammerfest, har jeg også lagt denne etterlysning under Hammerfest
Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest - Slektsforum (slektogdata.no)