Pompen/Ole Johns.Stene

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Randi Aasheim Eidsvik

Re: Pompen/Ole Johns.Stene

Legg inn av Randi Aasheim Eidsvik » 31. januar 2003 kl. 1.06

Kan noen si meg hvor Pompen er i Strinda?? Jeg finner der i 1865: Ole Johns. Stene f.1826.
Noen som vet noe mer om hans opphav? Han hadde datteren Jonætta Olsdatter f.1852/53 (min oldemor), hun giftet seg med Johan Martin Aune f.1848
Takknemlig for litt hjelp
Randi

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 31. januar 2003 kl. 9.26

Hei Randi,

I menyen til venstre finner du en lenke til "Matrikkelutkastet av 1950". Dette er ikke en fullstendig matrikkel, dessverre. Noen områder mangler helt eller delvis, men 95%?(gjetning) er med.

Dette matrikkelutkastet har med flere bruk enn de andre tilsvarende kildene på internett (matrikkelen 1886 og folketellingene).

Matrikkelutkastet har en geografisk inngang, dvs. at man først velger fylke deretter kommune og gård. Man kan søke på alle nivåer.

Ved søk velger man prosenttegn for å søke på deler av et ord, f.eks. i ditt tilfelle "pomp%"

Her vil du finne at Pompen (med eier Karl Solem) ligger som bnr.43 under gnr.23 Ranheim vestre. Ved å gå inn på gården kan du få listet opp alle de på den tiden 76 brukene hvorav de 7 første er eid av A/S Ranheim papirfabrikk.

EAa

Randi S. E.

Legg inn av Randi S. E. » 31. januar 2003 kl. 13.50

Takk,takk Einar, nå lærte jeg å bruke den.
Randi

Randi S. E.

Legg inn av Randi S. E. » 31. januar 2003 kl. 22.11

Takk også til andre som har kontaktet meg om dette, lurt å være medlem av DIS, det letter slektsgranskingsarbeidet og gir inspirasjon.
Randi

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»