Selges: Slektshistorie-bok fra Nordmøre og Gudbrandsdalen

Relatert til slektsforskning. Reklame tillates ikke andre steder i Slektsforum

Moderator: MOD_kjopsalg

Svar
17072
Sted: KRISTIANSUND

Selges: Slektshistorie-bok fra Nordmøre og Gudbrandsdalen

Legg inn av 17072 » 29. november 2009 kl. 18.27

Boka «Kystvegen» er oppfølgeren til boka "Sølvskjeberget" som jeg gav ut i 2006.

Boka tar utgangspunkt i forfedre fra Garmo og Grøna i Nord-Gudbrandsdalen, som vi følger via fjelltråkkene over til vestlandet. Vi er innom Devold gård og Veblungsnes i Romsdalen.

Johannes Olsson Grønen, etterkommer etter Embjørg Bertildotter Aukrust (1761 til 1797), og Ole Olsson Grøna (1780–1809), fikk 4 barn:
1. Ingeborg Johannesdotter Grønen (1818-1890) - Flatøyslekta på Nordmøre.
2. Ole Johannesen Grønen (1821–1891) - Flyttet til Kristiansund. Ugift.
3. Eirik Johannesen Grønen (1825–1885) - Grønerslekta og Simonnæsslekta, begge i Bergen.
4. Christoffer Johannesen Grønen (1831–1891) Christoffersen-slekta i Kristiansund.

Christoffersen- og Bergens-slektene er store, og det ble en omfattende oppgave å omhandle dem, men det har også gitt meg mye inspirasjon og glede, etter hvert som jeg kom i kontakt med mennesker og materiale og historiene til de forskjellige som omhandles.

Jeg fikk også kontakt med den delen som bor i Seattle-området og Fimreite som etablerte seg som farmere i Minnesota og mange interessante og verdifulle informasjoner om de som emigrerte til Amerika på slutten av 1800- og begynnelsen av 1900-tallet.

Se ellers vedlagte brosjyre-ark (begge omhandler samme bok, med litt ulik innfallsvinkel til innholdet).

Boka er på 615 sider, og er rikt illustrert.

Pris per bok kr. 500,- pluss frakt.

Bestilles pr. mail: [email protected]
Telefon: 71 67 97 73
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Kjøp og salg»