Som ny, uten år, men forordet er datert 1982.
Selges kr. 125,- + frakt 30,- + evt. oppkrav
Solgt: Trønderslekten Gram
Moderator: MOD_kjopsalg
Solgt: Trønderslekten Gram
Sist redigert av gj06587 den 26. august 2008 kl. 9.53, redigert 1 gang totalt.
Re: Selges: Trønderslekten Gram
Kan du si noe mer om denne slekten/boken? Hvor i Trøndelag er det?
Hilsen fra Marianne
Som de fleste slekter, er de ikke helt stedbundne. Kognatisk stamfar Niels Marcussen Gram innvandret fra Schleswig-Holstein til Trondheim, billedhugger. Det ser ut til at slekten holder seg en tid i Trondheim, etter hvert utover i Trøndelag.
I tillegg omtales:
Gudbrandsdalsslekten etter Mads Gram
Askim-familien Gram
Hølandsfamilien Gram
Nøtterø og Tønsberg-slekten Gram
Lærdalsslekten etter Torstein Gram - med Drammensgren
Sunnhordlandsslekten etter... Gram
Kongsbergslekten etter ... Gram
Innbundet bok, 185 sider, ca A4 størrelse, forfatter: H. T. Gram. Hans anetavle står sist i boken, med etternavn som:
Fasting, Busch Beyer, Schjødt, Falsen, Mathisen, Kaasbøll, Thiel, Lyng, Malling, Ruud, Vaalen, Lysgaard, Schavland, Falck, Muus, Hetting,...
I tillegg omtales:
Gudbrandsdalsslekten etter Mads Gram
Askim-familien Gram
Hølandsfamilien Gram
Nøtterø og Tønsberg-slekten Gram
Lærdalsslekten etter Torstein Gram - med Drammensgren
Sunnhordlandsslekten etter... Gram
Kongsbergslekten etter ... Gram
Innbundet bok, 185 sider, ca A4 størrelse, forfatter: H. T. Gram. Hans anetavle står sist i boken, med etternavn som:
Fasting, Busch Beyer, Schjødt, Falsen, Mathisen, Kaasbøll, Thiel, Lyng, Malling, Ruud, Vaalen, Lysgaard, Schavland, Falck, Muus, Hetting,...
Bilder lagt til
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av gj06587 den 15. juli 2008 kl. 16.34, redigert 1 gang totalt.
- Gudveig Johansen
- Sted: NESODDTANGEN
Hei Synne
Jeg lurer på om dette kan være samme slekt som min mann stammer fra, det skal være en herr Niels fra Gram kirkesogn v/Ribe på Jylland. Hans sønn Jørgen skal ha vært borgermester i Trondheim i 1611. Hans sønnesønn Paul Johannes ble født i Trondenes, hans sønn Ole Paulsen Gram var klokker i Trondenes, han var 3 ganger tippoldefar til min mann, som er født i Ofoten hvor 2 ganger tippoldemor giftet seg til.
Hvis det er samme slekt er jeg muligens interesert, hvis den ikke alerede er solgt.
Mvh Gudveig Johansen
Jeg lurer på om dette kan være samme slekt som min mann stammer fra, det skal være en herr Niels fra Gram kirkesogn v/Ribe på Jylland. Hans sønn Jørgen skal ha vært borgermester i Trondheim i 1611. Hans sønnesønn Paul Johannes ble født i Trondenes, hans sønn Ole Paulsen Gram var klokker i Trondenes, han var 3 ganger tippoldefar til min mann, som er født i Ofoten hvor 2 ganger tippoldemor giftet seg til.
Hvis det er samme slekt er jeg muligens interesert, hvis den ikke alerede er solgt.
Mvh Gudveig Johansen
"Jeg lurer på om dette kan være samme slekt som min mann stammer fra, det skal være en herr Niels fra Gram kirkesogn v/Ribe på Jylland. Hans sønn Jørgen skal ha vært borgermester i Trondheim i 1611. Hans sønnesønn Paul Johannes ble født i Trondenes, hans sønn Ole Paulsen Gram var klokker i Trondenes, han var 3 ganger tippoldefar til min mann, som er født i Ofoten hvor 2 ganger tippoldemor giftet seg til."
Etter en rask gjennomgang:
1611 er for tidlig for hovedstamfaren Niels Marcussen Gram som levde ca 1610-1670.
Det kan stemme med Gudbrandsdalsslekten, som "overveiende sannsynlig stammer fra" Niels Simonssøn Gram (1495-1561), som var sogneprest i Gram sogn i nærheten av Ribe i Danmark. 2 sønner omtales:
1. Sogneprest Mads Gram, rektor ved Katedralskolen i Oslo, senere sogneprest i Fron og prost i Gudbrandsdalen, død 1601, sønner Lars og Peder (død av øksehugg i et bryllup i 1584).
2. Lars (Lauritz) Gram, død 1631, "mange barn", sønner Nils, Mads, Jens.
Denne grenen er ikke inngående omtalt, noe er det, og det gis henvisninger til hvor den er omtalt.
Etter en rask gjennomgang:
1611 er for tidlig for hovedstamfaren Niels Marcussen Gram som levde ca 1610-1670.
Det kan stemme med Gudbrandsdalsslekten, som "overveiende sannsynlig stammer fra" Niels Simonssøn Gram (1495-1561), som var sogneprest i Gram sogn i nærheten av Ribe i Danmark. 2 sønner omtales:
1. Sogneprest Mads Gram, rektor ved Katedralskolen i Oslo, senere sogneprest i Fron og prost i Gudbrandsdalen, død 1601, sønner Lars og Peder (død av øksehugg i et bryllup i 1584).
2. Lars (Lauritz) Gram, død 1631, "mange barn", sønner Nils, Mads, Jens.
Denne grenen er ikke inngående omtalt, noe er det, og det gis henvisninger til hvor den er omtalt.