Tollev Gundersen Onseth (Undset) f. ca 1530

Inklusiv Biri, Snertingdal, Redalen (i Ringsaker prgj. til 1821), Vardal

Moderator: MOD_Oppland

Svar
gj12762
Sted: Raufoss

Tollev Gundersen Onseth (Undset) f. ca 1530

Legg inn av gj12762 » 4. februar 2011 kl. 23.19

Har for ikke lenge siden startet med å søke litt bakover i mine aner, og med den informasjonen som finnes på "internettet" idag finner man jo mye informasjon.
Jeg har kommet til ett ledd i slekta (tror jeg) - men så stusser jeg nå litt på akkurat dette leddet.
Jeg tror at jeg kan føre det bakover til Tollev Gundersen Onseth eller Undset fødet. ca. 1530 - en nettkilde forteller meg at Tollev har en sønn som heter Laurits Tollevsen Onseth, men jeg er her litt usikker på om det skal være en Henrik i mellom på disse leddene, eller om jeg nå jobber meg laaaaangt inn i krimskramset av tullball.....

Er det noen som kjenner til denne slekten som kanskje kan fortelle meg litt...

Brukeravatar
Gry Onarheim Dahlmo

Re: Tollev Gundersen Onseth (Undset) f. ca 1530

Legg inn av Gry Onarheim Dahlmo » 5. februar 2011 kl. 10.03

Hei og velkommen til DIS slektsforum :)

Det ville være fint om du kom med opplysninger om den eldste ane som du har sikker informasjon på. Barnebarn av Laurits?

Evt sette opp anerekka di med årstall og kilde.

Er det på denne websiden at du fant informasjonen om Tollev? Ta i så fall kontakt med eieren av websiden,Thorud, da han har meget god kunnskap i området. ( Man må skrive inn "Unset" under etternavn, klikke Tollev og så klikke E25 for å få frem anerekka ).

Lykke til!
Vennlig hilsen Gry

gj12762
Sted: Raufoss

Re: Tollev Gundersen Onseth (Undset) f. ca 1530

Legg inn av gj12762 » 6. februar 2011 kl. 20.56

Takker for svar. Var nok på denne nettsiden jeg fant informasjonen. Jeg skal forske litt mer på dette, og evt. sende han en mail med forespørsel :)

Svar

Gå tilbake til «Gjøvik»