Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
Lisbeth Nilsen skrev:Ja, nå er det lenge siden sist jeg var her,dere. Har rett og slett ikke hatt ork og tid. Jeg synes alt med slektsforskning er veldig forvirrende. Jeg har også problemer med konsentrasjonen, så blir fort "trett i hodet" når jeg forsøker meg. Slektsforskningsprogram er kjøpt, men ikke brukt. Jeg synes navn er vanskelig, spesielt når det er så forskjellige stavemåter ut og går. Som f.eks. mitt fars navn som var Nilsen. Det staves av og til Nilssen, Nielsen, Nielssen og Nilson. Alt etter hvem som skrev navnet. Min mors far het Totland, men brukte visstnok også Thommesen som mellomnavn. Dette staves også Tommesen, Thommesen, Thomesen, Tommasen osv osv, så blir helt forvirret. Så mitt spørsmål er om jeg kan "sette bort" slektsforskingen til noen? Jeg vet det er advokater som gjør slikt, men til flere hundre kroner i timen
. Andre som gjør slikt, eller noen som har lyst til å prøve seg? Litt spesiel henvendelse dette, men skulle så gjerne hatt slekta på programmet for datteren min en gang, hehe.