Hjelp til søk på "Ancestry"

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Brukeravatar
dn19329
Sted: MYSEN

Hjelp til søk på "Ancestry"

Legg inn av dn19329 » 20. mars 2006 kl. 22.16

Kan man spørre noen som abonnerer på "Ancestry"s tjenester om å gjøre noen søk for meg? Ser nemlig ut til at "Ancestry" har opplysninger jeg ønsker meg!
Har bare behov for noen enkelte søk, og føler det litt unødvendig å registrere meg kun for det. Forsøkte "free trial" tilbudet, men fikk heller ikke tilgang til opplysningene jeg ønsket meg uten å måtte abonnere.
Wales og England er de aktuelle områdene.

Mvh Ingalill BB :wink:

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Hjelp til søk på "Ancestry"

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 21. mars 2006 kl. 9.08

Hei! Jeg har ikke tilgang til kilder i Wales og England, da jeg ikke har noen interesser der. Men - det kan være at andre har tilgang. Legg en konkret etterlysning på vårt forum Emigrasjon/Andre land, da de fleste som abonnerer på Ancestry jo leter f.eks. i USA.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
dn19329
Sted: MYSEN

Legg inn av dn19329 » 21. mars 2006 kl. 22.09

Takk Laila! Har forsøkt med etterlysning på "Emigrasjon/andre land" tidligere uten noe resultat, men gjør et forsøk igjen, med mer konkrete opplysninger!
Da vet jeg i hvertfall at man kan spørre om slike tjenester uten at det er "uhøflig"!

Mvh Ingalill :lol:

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 22. mars 2006 kl. 8.12

Hei igjen!
JEg vet ikke om det er så mange som har abonnement på disse engelske kildene, det koster en del ekstra.

Men - så det er sagt, det er ikke frekt å be om oppslag i en konkret kilde... dersom du ser på de som ber om hjelp til amerika-søk, er det stort sett alltid underforstått søk på Ancestry :)

Dersom det ikke lykkes deg å få svar, kanskje det er muligheter på noen av Rootsweb sine e-postlister?

Evt. alt.genealogy (nyhetsgruppe) hvor det er mange med slekt fra hele verden, og sikkert også med slekt og abo. på engelske kilder hos Ancestry.

Lykke til!
Laila
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
Gry Onarheim Dahlmo

Legg inn av Gry Onarheim Dahlmo » 22. mars 2006 kl. 11.53

Heisann jinter :)

Legg ut etterlysningen din under Emi/Andre land Ingalill så skal jeg se etter på Ancestry.UK.
Vennlig hilsen Gry

Svar

Gå tilbake til «Generelt»