Finurlig funn

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
gj18874
Sted: Oslo

Finurlig funn

Legg inn av gj18874 » 25. november 2014 kl. 13.04

Hei,

Jeg har en liten utfordring;
I oppgjøret etter min farfars onkel (oldefars bror), står det oppnevnt 2 levende arvinger, 2 jenter. Farfars onkel var aldri noen farsfigur for disse jentene, men den ene av dem greide de å spore opp når arven skulle fordeles, så hun står med fult navn og at hun har levert dåpsattest som bevis.
Den andre jenta greide de ikke å spore opp, men det står fornavn og fødselsdato. Jeg har forsøkt å lete litt i kirkebøker som kunne vært aktuelle steder min farfars onkel oppholdt seg rundt den tiden hun ble født, men ikke funnet noe foreløpig.

Vedkommende ble født i 1925, og kan derfor fremdeles være i live. Jeg har absolutt ingen planer om å spore opp vedkommende for ta kontakt, men slektsforskeren i meg lurer jo veldig på hvem dette er og hvordan det har gått med henne.

Hva ville dere gjort?

Det jeg har gjort er å søke i gravregisteret etter fornavn + fødselsdato og som sagt kirkebøker, men ingen treff så langt.

mh,
Lars

Solveig R. Håklev
Sted: RASTA

Re: Finurlig funn

Legg inn av Solveig R. Håklev » 25. november 2014 kl. 13.18

Har du prøvd skattelistene 2001 ?
Der kan man søke på fornavn og f.dato/år
http://www.sagat.no/skattelistene

For Oslo har vi denne
http://www.begravdeioslo.no/sok

Tast inn fornavn og sorter deretter på f dato
Her er også slettede graver med

gj18874

Legg inn av gj18874 » 25. november 2014 kl. 13.27

Takk for tips, skattelistene førte til et høyst sannsynlig treff som kan utforskes nærmere :D

gj18874

Legg inn av gj18874 » 25. november 2014 kl. 14.48

Fantastisk Solveig, ditt tips om skattelistene gjorde at jeg prøvde å lete i kirkebøkene i et litt annet området enn jeg har gjort før, og vips, der var hun jeg lette etter. Har nå funnet ut at hun giftet seg, fikk minst et barn og flere barnebarn og oldebarn, og at hun døde i 2011. Det var litt av en opptur, etter at jeg egentlig hadde gitt opp og finne igjen denne personen. Igjen, takk så mye!

Solveig R. Håklev
Sted: RASTA

Legg inn av Solveig R. Håklev » 25. november 2014 kl. 15.09

Hyggelig å høre når tips gir resultater :D

Svar

Gå tilbake til «Generelt»