gedcomfil

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn23430
Sted: ANDEBU

gedcomfil

Legg inn av dn23430 » 24. august 2011 kl. 11.59

Hei
Jeg har fått tilsendt, family tree maker cd fra min 3 mening i Amerika..Den er nå lagt inn på min maskin...Har så i etterkant fått oversendt en gedcomfil av våres slekt .den ble sendt igjennom e.post..Jeg lastet den ned og den ligger nå på dokumenter..Hvordan får jeg lagt den inn på Family tree maker ??
Hilsen Turid :roll:

dn22204
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: gedcomfil

Legg inn av dn22204 » 24. august 2011 kl. 16.54

Regner med at det skal være mulig å importere gedcom filen inn til en ny familiefil, evt. til en eksisterende. Anbefaler det første slik at du kan få fastslått hva filen inneholder, og om dette er noe du ønsker å importere inn i din egen familiefil.

Jeg bruker Legacy, og om jeg prøver å importere en gedcom fil, så får jeg spørsmål om jeg vil importere til en ny eller gjeldende familiefil.

Mvh
Petter Stene

gj11938
Sted: ÅRNES

Legg inn av gj11938 » 24. august 2011 kl. 22.41

hvis du bruker et annet slektsprogram fra før, trenger du ikke installere family tree maker, siden gedcomfiler er noe man bruker i all slags slektsprogrammer.
Du kan godt velge et norskspråklig program.

Det fins gratisprogrammer og noen som koster litt mer, og så fins det mer hjemmesnekra programmer, og du kan installere flere og se hva du liker.

Jeg har et par installert bare for å sjekke gedcomfiler, om alle data er registrert riktig for ellers får jeg feilmelding og jeg kan gå tilbake og rette på dataene før jeg eksporterer dem til gedcomfila igjen og så sjekker igjen. Da har jeg i mellomtiden slettet dataene i programmet jeg bruker til å sjekke gedcomen.
Når jeg eksporterer fra ancestry ser jeg at måneden må være i formatet Jan Feb og ikke noe annet ellers blir det feil, ihvertfall hos meg. Dette som eksempel bare.

Når du er inne i programmet antar jeg at du da velger fil-importer gedcom eller noe lignende.

Vigdis Jøsang
Sted: HAUGESUND

Legg inn av Vigdis Jøsang » 25. august 2011 kl. 0.28

Hvordan eksporterer du gedcom-fil fra ancestry?

Mvh
Vigdis

dn23430
Sted: ANDEBU

Legg inn av dn23430 » 27. august 2011 kl. 12.34

Takk til dere alle for hjelp..Hilsen Turid

Svar

Gå tilbake til «Generelt»