Forsinkelser ved innlegg

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Hilgunn Henriette Pedersen
Sted: KJØPSVIK

Forsinkelser ved innlegg

Legg inn av Hilgunn Henriette Pedersen » 5. desember 2009 kl. 10.13

Når jeg poster et innlegg på SF, for eksempel i Tyding av kildemateriale, hender det ofte at jeg "ser" mitt innlegg i tilknytning til det opprinnelige, som jeg svarte på, mens innlegg fra andre, postet i mellomtiden, ikke er synlige.
Det kan gå ½ - 1 time før det plutselig dukker opp andre innlegg som er postet flere minutter tidligere enn mitt.
Dette medfører at jeg blir "mistenkt" for å plagiere andres svar. Men jeg kan jo ikke for at jeg av og til kommer fram til samme tyding som de øvrige som også prøver å hjelpe spørreren!

Kan noen forklare hva denne "forsinkelsen" kommer av? Har det med det å gjøre at jeg bor (i annen tidssone) utenfor Afrikakysten og benytter en server med til dels stor trafikk? Jeg merker samme fenomen når noen forteller meg pr. telefon at de har sendt en mail, og denne ikke kommer før timer seinere.
Eller har det noe med alderen på "maskinparken" min å gjøre? For jeg nekter å tro at det skyldes min egen alder, selv om jeg er noe tilårskommen.

Inntil videre, så lover jeg å holde jeg meg borte fra SF og forsøk på å hjelpe der.
Mvh
Hilgunn Pedersen

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Forsinkelser ved innlegg

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 5. desember 2009 kl. 10.31

Hei :)

Eg veit heller ikkje grunnen, men ein treng ikkje bu i utlandet for å oppleva det. Skjer med meg rett som det er.

Anne Lisbeth :)

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 5. desember 2009 kl. 14.28

Hilgunn Pedersen skrev:Inntil videre, så lover jeg å holde jeg meg borte fra SF og forsøk på å hjelpe der.
Mvh
Hilgunn Pedersen

Har du forsøkt noen ganger å trykke på refresh-knappen eller F5?
Da tvinger du gjennom oppfrisking av cachen.

Evt. kan du jo ha oppe flere vinduer mot SF mens du tyder skriften og evt. skriver svar. Ved å oppfriske SF sin oversikt på temaet mens du jobber vil du se om noen andre også jobber med saken.

Legg inn av Hilgunn Henriette Pedersen » 5. desember 2009 kl. 21.16

Jeg har selvfølgelig sørget for å refreshe før jeg postet innlegget! Vanligvis skriver jeg et innlegg i Word (på kladd) først. Så forsikrer jeg meg om at det ikke har kommet nye innlegg før jeg limer svaret inn i "Svar-boksen" og poster det. Så forsinkelsen er reell, den! Men takk for tipsene!
Jeg skal i hvert fall ligge unna siden det er så "tandert" her, og denne forsinkelsen er jo svært irriterende både for meg og andre!

Mvh

Hilgunn

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 5. desember 2009 kl. 21.24

Jeg håper heller at du ignorerer slike sure oppgulp og fortsetter å hjelpe andre, selv om det skulle bli dubletter.

Du vet med deg selv at du ikke har kopiert andre og det bør være tilstrekkelig. Grinebitere er det alltid minst en av, uansett hva man gjør eller ikke gjør, også i andre sammenhenger enn her på SF.

Så bare fortsett med å tyde, spør du meg.

Brukeravatar
dn16031
Sted: SPONGDAL

Legg inn av dn16031 » 6. desember 2009 kl. 13.44

Dette er nok dessverre noe som er kjent fra flere forum som finnes på internet. Jeg tror det kommer av hvorvidt forumet registrerer svaret ditt idet du trykker på svar-knappen eller om den registrerer svaret ditt idet du har skrevet ferdig og trykker på knappen for å publisere svaret. Dette er en teksisk greie som jeg egentlig ikke har så stor greie på, men kanskje dette er noe som kan rettes opp til det nye forumet kommer på plass? Vi kan ihvertfall håpe ;)

I mellomtida håper jeg du, og alle andre, fortsetter å bidra med hjelp på Slektsforum! Jeg vil heller ha 3-4 like svar enn ingen svar :D
mvh Torill Aasegg, Byneset

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 6. desember 2009 kl. 15.17

Synes du bare skal fortsette og svare på innleggene og spørsmålene. Jeg har også opplevd at andre har postet mens jeg holder på, sjekker også før jeg poster. Men har aldri fått negative tilbakemeldinger på det. Det kan da umulig være mange som har sagt noe.

Som Torill sier, bedre med flere like svar enn ingen. Bare stå på. Det er moro å hjelpe andre!

Legg inn av Hilgunn Henriette Pedersen » 6. desember 2009 kl. 16.02

Tusen takk til alle dere som har gitt meg oppmuntring! Det er godt å høre når en ellers føler seg nokså aleine og lurer på om en har tråkket i andres "bed". For ettertiden tror jeg at jeg skal vente et døgn før jeg svarer på noe, dersom spørsmålet fortsatt står med 0 svar så skal det godt gjøres at det er noen andre "på linja" akkurat da, ikke sant?
Ellers så mener jeg som flere av dere, at flere like svar øker sannsynligheten for at det er riktig.
God 2. søndag i Advent!
Mvh
Hilgunn Pedersen

dn22204
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av dn22204 » 7. desember 2009 kl. 8.54

Hei Hilgunn!

Vet ikke helt grunnen til at du ser en forsinkelse, jeg har aldri opplevd noe tilsvarende. Men om du tar tak i meg på chatten en kveld, så kan vi se på det. Jeg synes absolutt ikke at man skal være nødt til å eksludere seg selv fra å delta eller bidra i diskusjoner eller med hjelp til andre. Man gjør dette i egen tid, så alle bidrag må komme når man har anledning.

Forøvrig, gratulerer med 100+ innlegg!

Mvh
Petter Stene

Svar

Gå tilbake til «Generelt»