Statsborgerskapspapirer, USA.

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Brukeravatar
dn20319
Sted: VIKERSUND

Statsborgerskapspapirer, USA.

Legg inn av dn20319 » 22. april 2008 kl. 15.46

Hei!
Jeg har en del opplysninger om en slektning, som var bosatt i Chicago, Illinois, USA, og har fått rede på, at dette er nok opplysninger til at jeg kan søke på hans statsborgerskapspapirer.
Er det noen som vet hvordan man går frem, for å få tilgang på disse papirene i USA?
Mvh Bente

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Re: Statsborgerskapspapirer, USA.

Legg inn av Kjell Halvorsen » 22. april 2008 kl. 20.18

Hei,

Jeg regner med at det er vedkommendes naturaliseringspapirer du søker.

Iflg et Illinois-basert nettsted jeg har benyttet endel, http://www.chicagogenealogy.com , bør rett instans å spørre være å finne under Goverment Agencies - Cook County Circuit Court Archieves Link .

Hvis et enkelt Ancestry-søk hadde vært til hjelp og du selv ikke har abonnement, kan du jo forsøke å legge ut en etterlysning her i Slektsforum :)

Mvh Kjell H.

Brukeravatar
dn20319
Sted: VIKERSUND

Re: Statsborgerskapspapirer, USA.

Legg inn av dn20319 » 22. april 2008 kl. 22.56

Hei!
Takk for ditt svar, og linken.
Det stemmer at det er vedkommendes naturaliseringspapirer som jeg søker, og jeg ser at rett instans å spørre, finnes under Goverment Agencies - Cook County Circuit Court Archives, så jeg vil forsøke en forespørsel her.
Jeg har ikke abonnement på Ancestry nå, så det kan være en idè å legge ut en etterlysning her i Slektsforum, ang. vedkommende, og ta med alle de opplysningene som jeg har, for det er jo mulig det kan komme frem noe nytt.
Mvh Bente

Svar

Gå tilbake til «Generelt»