Ikke tilgjengelige kirkebøker ??
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
Ikke tilgjengelige kirkebøker ??
Hva kan grunnen være til at jeg får denne meldingen når jeg prøver å åpne noen kirkebøker ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: Ikke tilgjengelige kirkebøker ??
Det står godt forklart i informasjonen Om tjenesten som du finner på førstesida når du går inn på skanna kyrkebøker.
Digitalarkivet har også skrevet på førstesida "Vi anbefaler at du leser hele Brukerveiledningen og informasjonen Om tjenesten." Vi nordmenn er jo ikke så glade i å lese bruksanvisninger, men denne gangen kan det være nyttig.

Digitalarkivet har også skrevet på førstesida "Vi anbefaler at du leser hele Brukerveiledningen og informasjonen Om tjenesten." Vi nordmenn er jo ikke så glade i å lese bruksanvisninger, men denne gangen kan det være nyttig.

- Else Berit Rustad
Vanligvis betyr det at den siden du forsøkte å åpne inneholder opplysninger av personømfintlig karakter, slik at den ikke er tilgjengelig.
Ellers bør spørsmål om Digitalarkivets skannede kirkebøker rettes til Digitalarkivet, ikke her på DIS-forum.
Mvh Else B.
Ellers bør spørsmål om Digitalarkivets skannede kirkebøker rettes til Digitalarkivet, ikke her på DIS-forum.
Mvh Else B.
-
Hei, jeg er ikke enig i Else B's oppfatning om at slike spørsmål ikke kan besvares her på Slektsforum. Alle slektsrelevante spørsmål kan legges inn her. Bare spør videre du, Paul. Det er bare hyggelig. 

- Else Berit Rustad
Selvfølgelig kan slike spørsmål besvares her - jeg har ikke sagt at de ikke KAN. Men jeg synes fremdeles at spørsmål om Digitalarkivets materiale BØR rettes til Digitalarkivet selv.
Det viktigste for den som spør, er vel likevel at han får svar!
Mvh Else B.
Det viktigste for den som spør, er vel likevel at han får svar!
Mvh Else B.
-
OK, da er vi uenige da, Else B.
Her på Slektsforum har vi jo et emne som heter Hjelp til tyding av kildemateriale, og der er det flest spørsmål som gjelder de skanna kyrkjebøkene som ligger ute på Digitalarkivet.

For ALL del... IKKE lag noen diskusjon ut av mitt spørsmål
Ante ikke HVOR jeg skulle gå med mitt spørsmål, og siden jeg såg at det var spurt om litt av hvert på "Generelt" så regnet jeg med at det var OK å spørre her....
Og svar har jeg jo fått.
"Hvis INTET annet nytter, les bruksanvisningen"

Ante ikke HVOR jeg skulle gå med mitt spørsmål, og siden jeg såg at det var spurt om litt av hvert på "Generelt" så regnet jeg med at det var OK å spørre her....
Og svar har jeg jo fått.
"Hvis INTET annet nytter, les bruksanvisningen"