Hva har gått galt med meldingen min?
Moderator: MOD_DIStreff
-
- Sted: HØNEFOSS
Hva har gått galt med meldingen min?
Hei
Jeg skulle sende en melding om feil navn på en person.
Fant at jeg har felles aner med en annen person på DIS-treff som hadde registrert navnet feil.
Fikk denne meldingen.
Opplysning:
Det er ikke er det mulig å legge ved et bilde av feilmeldingen, har forsøkt flere ganger.
Jeg bruker Opera nettleser og har Windows7 64 bits, men at dette skal lage krøll kan jeg ikke forstå.
Knut
Jeg skulle sende en melding om feil navn på en person.
Fant at jeg har felles aner med en annen person på DIS-treff som hadde registrert navnet feil.
Fikk denne meldingen.
Opplysning:
Det er ikke er det mulig å legge ved et bilde av feilmeldingen, har forsøkt flere ganger.
Jeg bruker Opera nettleser og har Windows7 64 bits, men at dette skal lage krøll kan jeg ikke forstå.
Knut
Sist redigert av Knut Helge Nebell den 15. august 2011 kl. 12.05, redigert 1 gang totalt.
Re: Hva har gått galt med meldingen min?
Hvilken melding?
mvh Liv Skramstad
Distreff: Bidragskjører
Moderator: Østfold
Moderator: Slektsprogrammer
Les dette før du poster din melding
-
På Dis-treff
om du ikke kan legge ved feilmeldingen kan du vell i det minste forklare den, vanskelig for oss å gi råd ellers
mvh Liv Skramstad
- Rolf Bjerke Holte
- Sted: SANDEFJORD
- Kontakt:
Knut skrev:Fikk denne meldingen.
Opplysning:
Det er ikke lett å forstå hva du har problemmer med, men jeg forsøker å gjette meg til hva alikevell.
Dersom du har forsøkt å kommentere en opplysning i DIStreff, så er det flere ting som kan gå feil. Første tips er alltid prøv med en annen nettleser. Skal du ha hjelp videre må du enten skrive ned feilmelding, eller ta kontakt slik at jeg kan se hva som står på skjermen din.
mvh Rolf B. Holte
DNA koordinator i Vestfold
-
Teksten lyder således:
Teknisk informasjon.
Feiltype: 256
Feilbeskrivelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL
server version for the right syntax to use near "1,"distreff-
[email protected]","[DIStreff] kommenta´at line 1
URL: http://www.disnorge.no/distreff/msg/msg_add.php?
Feil på fil: /home/distreff/public_html/msg/include/dbconnection.plp
Deil på linje: 34
SQL-spørring: Denne teksten hopper jeg over, det er meldingen jeg ville sende pluss en hel masse forskjellige tegn.
Solution: This is a general error. It occurs when there is an error in event code or in SQL.
Du skjønner kanskje hvorfor jeg ville sende bilde av feilmeldingen, og det står "Deil på linje"
Tilføyd : Hvorfor går det ikke å legge ved bilde i dette forum?
Knut
Teknisk informasjon.
Feiltype: 256
Feilbeskrivelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL
server version for the right syntax to use near "1,"distreff-
[email protected]","[DIStreff] kommenta´at line 1
URL: http://www.disnorge.no/distreff/msg/msg_add.php?
Feil på fil: /home/distreff/public_html/msg/include/dbconnection.plp
Deil på linje: 34
SQL-spørring: Denne teksten hopper jeg over, det er meldingen jeg ville sende pluss en hel masse forskjellige tegn.
Solution: This is a general error. It occurs when there is an error in event code or in SQL.
Du skjønner kanskje hvorfor jeg ville sende bilde av feilmeldingen, og det står "Deil på linje"
Knut
-
Jeg venter med spenning på hva som er årsaken til mitt problem.
Rolf skrev:
Foreløpig har jeg ikke byttet nettleser da det kanskje er andre årsaker til vanskelighetene..
Til å begynne med kom svarene kjapt, til og med før jeg hadde rukket å skrive av feilmeldingen
Rolf skrev:
Det er ikke lett å forstå hva du har problemmer med, men jeg forsøker å gjette meg til hva alikevell.
Dersom du har forsøkt å kommentere en opplysning i DIStreff, så er det flere ting som kan gå feil. Første tips er alltid prøv med en annen nettleser. Skal du ha hjelp videre må du enten skrive ned feilmelding, eller ta kontakt slik at jeg kan se hva som står på skjermen din.
Foreløpig har jeg ikke byttet nettleser da det kanskje er andre årsaker til vanskelighetene..
Til å begynne med kom svarene kjapt, til og med før jeg hadde rukket å skrive av feilmeldingen
Følgende filformater er det mulig å legge ved en melding her på forumet:
Archives -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
ace gtar gz rar tar zip
Documents -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
ai doc dot mm pdf ppt ps rtf xls
Flash Files -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
swf
Images -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
gif jpeg jpg png tga tif
Plain Text -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
c cpp diz h hpp txt
Real Media -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
rm
Streams -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
wma
Hvorfor du ikke får umiddelbart svar på feilen din er vel at slike feilmeldinger ofte tar tid å få sjekket opp årsaken til. Tror man gjør lurt i å avvente noe, men ikke glemme å purre etter hvert.
Edit: men ved testing av vedlegg i filtype .pdf og .txt ser man at det ikke går. Jeg får feilmelding om at filstørrelsen (på latterlige 4,65 kb) er for stor og må kontakte Systemansvarlig - på tross av at det oppgis at filstørrelsene ikke må overstige 30 Mb.
Prøvd i både FF og IE9.
Så for meg ser det ut til at du har rett i at det er feil.
Edit2: Jeg prøvde en .png-fil - fikk denne feilmeldingen: Beklager, maksimum grensen for vedlegg er nådd. Kontakt administrator for mer informasjon.
Archives -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
ace gtar gz rar tar zip
Documents -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
ai doc dot mm pdf ppt ps rtf xls
Flash Files -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
swf
Images -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
gif jpeg jpg png tga tif
Plain Text -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
c cpp diz h hpp txt
Real Media -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
rm
Streams -> Maksimum størrelse på vedlegg: 30 MB
wma
Hvorfor du ikke får umiddelbart svar på feilen din er vel at slike feilmeldinger ofte tar tid å få sjekket opp årsaken til. Tror man gjør lurt i å avvente noe, men ikke glemme å purre etter hvert.

Edit: men ved testing av vedlegg i filtype .pdf og .txt ser man at det ikke går. Jeg får feilmelding om at filstørrelsen (på latterlige 4,65 kb) er for stor og må kontakte Systemansvarlig - på tross av at det oppgis at filstørrelsene ikke må overstige 30 Mb.
Prøvd i både FF og IE9.
Så for meg ser det ut til at du har rett i at det er feil.
Edit2: Jeg prøvde en .png-fil - fikk denne feilmeldingen: Beklager, maksimum grensen for vedlegg er nådd. Kontakt administrator for mer informasjon.
- Rolf Bjerke Holte
- Kontakt:
Knut skrev:.....
Knut
Den egentlige feilen er ikke funnet, men vet hvorfor denne feilmeldingen kommer.
Av en eller annen grunn mister "vi" medlemsnummeret til den som skal få meldingen.
Selve meldingen du skrev blir lagret, men uten medlemsnr til den som skal motta data. Feilen oppstår i neste trinn når "vi" skal logge eposten i systemet... medlemsnr er blankt (og database krever tall) Tror jeg kan lage midlertidig fiks, til feil med forsvunnet medlemsnr er funnet
Det er feil i en språk fil til utviklingsprogrammet .. derfor står det "deil", noen har bommet på f og truffet d, når de oversatte til "norsk"... Skal se om jeg finner den også...
OBS denne feilen opptrer i ett mindre tall av ganger som meldinger blir skrevet. Har korrigert 5-10 meldinger av 225 meldinger
PS nederst der du skriver innlegg i slektsforum, står det filnavn. Om du har lagret bilde som en fil kan du bruke bla gjennom knapp til å finne (bilde)fil og legge det til...
mvh Rolf B. Holte
- Rolf Bjerke Holte
- Kontakt:
Rolf skrev:Tror jeg kan lage midlertidig fiks, til feil med forsvunnet medlemsnr er funnet
Gikk desverre ikke med en kjapp fiks. Database takler ikke ingenting istedetfor 'null' ... (som er den rette verdien databasemessig sett)
mvh Rolf B. Holte
-
Rolf skrev:PS nederst der du skriver innlegg i slektsforum, står det filnavn. Om du har lagret bilde som en fil kan du bruke bla gjennom knapp til å finne (bilde)fil og legge det til...
Jeg hadde tatt et Screenshot som var lagret på min maskin, og denne filen ble valgt:
"H:\ScreenShot\ScreenShot100.jpg"
Jeg prøvde på nytt igjen nå, men filen bare forsvinner.
- Rolf Bjerke Holte
- Kontakt:
Feilen kan omgås!
Av en eller annen grunn uteblir medlemsnr på liste som dukker opp etter søkeresultat, men den virker dersom du tar opp personen i familie visning. (Ikke bruk blyant på opplisting av alle treff, men der du ser familien til vedkommende)
Må bare finne feilen i koden.... nå som jeg skjønner hvorfor det virker av og til!
Trolig er grunnen til av filen ikke kommer med er et først må du trykker på bla igjennom, velge fil (eller bare skriver sti/filnavn direkte)
Viktig
deretter trykke på knapp "Legg til et vedlegg"
Av en eller annen grunn uteblir medlemsnr på liste som dukker opp etter søkeresultat, men den virker dersom du tar opp personen i familie visning. (Ikke bruk blyant på opplisting av alle treff, men der du ser familien til vedkommende)
Kode: Velg alt
Søk på person, trykk på blå i, deretter bruk blyant
Må bare finne feilen i koden.... nå som jeg skjønner hvorfor det virker av og til!
Trolig er grunnen til av filen ikke kommer med er et først må du trykker på bla igjennom, velge fil (eller bare skriver sti/filnavn direkte)
Viktig
mvh Rolf B. Holte
-
Rolf skrev:Feilen kan omgås!
Av en eller annen grunn uteblir medlemsnr på liste som dukker opp etter søkeresultat, men den virker dersom du tar opp personen i familie visning. (Ikke bruk blyant på opplisting av alle treff, men der du ser familien til vedkommende)"Kode: Velg alt
Søk på person, trykk på blå i, deretter bruk blyant
Sjønner ikke hva du mener med denne forklaringen.

Rolf skrev:Trolig er grunnen til av filen ikke kommer med er et først må du trykker på bla igjennom, velge fil (eller bare skriver sti/filnavn direkte)
Viktig
Dettte er nettop hvordan jeg gjør det når jeg legger ved bilder, og for ordens skyld, aktuelt bilde er på 306 kb, jpg.
Tilføyd kl 1740
Jeg har gjort forsøk på å legge inn bilde i Testforum, intet bilde vises der heller.
Filnavnet forsvinner når jeg velger: Legg til et vedlegg.
Tilføyd kl 1750
I testforum vises intet innlegg, jeg ventet litt fra jeg åpnet vinduet til jeg skrev meldingen. Har jeg bltt kastet ut mens jeg var pålogget?
-
Hei
Det er nå en stund siden det har vært aktivitet på denne tråden, så jeg er spent på om det har blitt noen løsning på problemet med å legge inn bilde.
Jeg har ikke prøvd noen av disse triksene du nevner for å omgå problemet da jeg synes det blir for tuklete.
Det er nå en stund siden det har vært aktivitet på denne tråden, så jeg er spent på om det har blitt noen løsning på problemet med å legge inn bilde.
Rolf skrev:Feilen kan omgås!
Jeg har ikke prøvd noen av disse triksene du nevner for å omgå problemet da jeg synes det blir for tuklete.
- Rolf Bjerke Holte
- Kontakt:
Knut skrev:Det er nå en stund siden det har vært aktivitet på denne tråden, så jeg er spent på om det har blitt noen løsning på problemet med å legge inn bilde.
Tror vi må skille snørr fra barter her. Skrev opprinnelig om hvordan unngå problem i DIStreff. Feilen skal forøvrig være fikset for lenge siden..
Så i en bisetning kommenterte jeg det faktum at du ikke kunne legge inn bilde her i forumet, det er en helt annen sak. Om jeg har misforstått noe så beklager jeg forvirringen.
A) Skal du legge inn bilde inn her i forumet, eller i meldingen i distreff?
B) Hva er uløst av dine spørsmål egentlig?
-
Saken er vel at det gjelder både snørr og barter.
Hvis vi starter med snørra: A)
I mitt åpningsinnlegg (i dette forum), hvor jeg forsøkte å legge ved bilde/SreenShot av feilmeldingen, men bilde bare forsvant.
Her var problemet å legge inn bilde.
Om å legge inn bilde så gjorde Henning Andersen noen forsøk, og han konkluderte slik: Så for meg ser det ut til at du har rett i at det er feil.
Så til barten: B)
Dette dreide seg om en melding jeg skulle sende til en annen person hvor vi hadde en felles ane.
Meldingen ble tydeligvis ikke sendt, siden jeg fikk feilmeldingen.( Av denne feilmeldingen tok jeg et ScreenShot).
Her var problemet at meldingen ikke ble sendt.
Hvis jeg har forklart meg mangelfullt så beklager jeg det, men det blir vanskelig når jeg sender melding om en feil, oppstått i et forum, som etterfølges av en feil i et annet forum.
Hvor forklaringen på feilen i første forum forsvinner som en feil i det annet forum
Jeg ventet på en tilbakemelding på mitt siste innlegg, og var ikke klar over at saken var løst.
Derfor har jeg ikke forsøkt, hverken å legge inn bilde, eller sende melding i Dis-treff.
Hvis vi starter med snørra: A)
I mitt åpningsinnlegg (i dette forum), hvor jeg forsøkte å legge ved bilde/SreenShot av feilmeldingen, men bilde bare forsvant.
Her var problemet å legge inn bilde.
Om å legge inn bilde så gjorde Henning Andersen noen forsøk, og han konkluderte slik: Så for meg ser det ut til at du har rett i at det er feil.
Så til barten: B)
Dette dreide seg om en melding jeg skulle sende til en annen person hvor vi hadde en felles ane.
Meldingen ble tydeligvis ikke sendt, siden jeg fikk feilmeldingen.( Av denne feilmeldingen tok jeg et ScreenShot).
Her var problemet at meldingen ikke ble sendt.
Hvis jeg har forklart meg mangelfullt så beklager jeg det, men det blir vanskelig når jeg sender melding om en feil, oppstått i et forum, som etterfølges av en feil i et annet forum.
Hvor forklaringen på feilen i første forum forsvinner som en feil i det annet forum
Jeg ventet på en tilbakemelding på mitt siste innlegg, og var ikke klar over at saken var løst.
Derfor har jeg ikke forsøkt, hverken å legge inn bilde, eller sende melding i Dis-treff.
Hei Knut Helge,
hvis du fortsatt erfarer problemer med å legge inn bilder i innlegg i Slektsforum så gi oss gjerne en melding her (" Informasjon om Slektsforum"), så skal vi få sett på saken. Jeg så ikke dette problemet før nå
hvis du fortsatt erfarer problemer med å legge inn bilder i innlegg i Slektsforum så gi oss gjerne en melding her (" Informasjon om Slektsforum"), så skal vi få sett på saken. Jeg så ikke dette problemet før nå
mvh Jan
-
Jeg har gitt svar til Jan, og der vises bilde.
Da legger jeg inn det samme bilde her, vises bilde, er alt vel.
Da forstår jeg det slik at mine problemer i Dis-treff også er løst.
Da takker jeg for innsatsen.
Da legger jeg inn det samme bilde her, vises bilde, er alt vel.
Da forstår jeg det slik at mine problemer i Dis-treff også er løst.
Da takker jeg for innsatsen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.