Noe du lurer på ang. Distreff og programvare for å lage bidr

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Noe du lurer på ang. Distreff og programvare for å lage bidr

Legg inn av dn01013 » 2. mars 2005 kl. 15.18

Hvis du har spørsmål om DIStreff-tjenesten, f.eks. hvordan bruke tjenesten, hvordan lage bidrag, hvordan bruke GEDtreff til å forbedre dine data, etc. så enten send meg en mail til [email protected], evt. til distreff-adm: [email protected] (leses av meg og av formann i Distreff-AU) eller lag et nytt innlegg her i denne delen av Slektsforum.

Jeg får tilsendt alle meldinger her som epost.

Dette blir fra nå av min hovedsupport-kanal i stedet for DISchat.

dn19523
Sted: BODØ

Re: Noe du lurer på ang. Distreff og programvare for å lage

Legg inn av dn19523 » 4. mars 2008 kl. 10.21

Jeg sliter litt ... :oops:
Jeg har tidligere brukt windows xp uten problemer og har sendt bidrag til Distreff. Nå har jeg vista og har lastet ned alt av programvarer (mener jeg)... Jeg får f.eks ikke i følge Lathunden opp startknappen. Av slektsprogrammer har jeg valgt å bruke TMG, og jeg har secure zip for windows, men kommer meg ikke i gang... Kanskje problemet ligger i TMG-programmet, og at jeg burde snakke med en ekspert på det programmet... ?Har du noen forslag?

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 4. mars 2008 kl. 17.49

Vista er veldig streng mhp. hva det enkelte program får lov til å gjøre. I utgangspunktet får det omtrent ikke lov til å starte en gang hvis du ikke åpner det som admin.

Siden det første programmet gjør er å spørre webserveren vår om LinDIS er synlig på nettet, må du ha åpnet for at GEDtreff skal kunne snakke med nettet med http:protokoll (port 80)

Et par faddere bruker GEDtreff til daglig under Vista uten problemer, så det er nok snakk om tilgang.

Kanskje Liv Skramstad kan fortelle mer hva hun gjorde i oppsettet for at programmet skal kunne kommunisere.

Antar at du bruker 3.0.1.146 som ligger ute på nettet i dag.

dn19523
Sted: BODØ

Legg inn av dn19523 » 7. mars 2008 kl. 9.11

Heisan! Det ser ut som jeg fikk det til... :D
Husker ikke riktig alle operasjonene jeg gjorde, men i hovedtrekk avinstallerte jeg Distreff og satt igjen med secure zip for windows... Når jeg så lastet opp Distreff med sokn/zip og nasjon/zip på nytt igjen, så så jeg at det var kommunikasjon mellom win zip og Distreff.

Så hva var det da som hindret meg? Jeg gikk inn i win zip på Options og opphevet alt som har med passord og kryptering og gjøre... I tillegg la jeg til manuelt *,ged i filer som automatisk skal åpnes i arkivet.... Dette er noe av det jeg foretok meg, og for de mest datakyndige er det kanskje ganske opplagt. Men, men man lærer så lenge man lever...... Er ikke så rent lite glad nå, for etterpå fikk jeg sendt avgårde noen av gedcomfilene mine:D

Håper dette kan være til hjelp for andre!
God helg!

Espen Berg
Sted: KONGSBERG
Kontakt:

Legg inn av Espen Berg » 7. mars 2008 kl. 9.16

Veldig bra Hege :)
Fint du også skriver hva du faktisk gjorde slik at andre kan bruke det som tips hvis de skulle komme i samme situasjon.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»