Rolf Kristiansen, født 07.11.1907, død I Marseille ?
Moderator: MOD_Emigranter
Rolf Kristiansen, født 07.11.1907, død I Marseille ?
Min onkel ble født i Vestre Bærum og vi tror han bodde i Sandefjord på den tiden han døde. Han seilte til sjøs og vi har hørt at han omkom i Frankrike, Marseille?. Kan noen fortelle hvordan vi går fram for og finne dødsår (rundt 1930). Jeg vet ikke om de ble sendt hjem på den tiden eller om han er gravlagt i Frankrike.
-
- Sted: JESSHEIM
Re: Rolf Kristiansen, født 07.11.1907, død I Marseille ?
Kan dette være den samme fra Våre Falne?: Kristiansen, Rolf, stuert, Sem. Født 11-11-1907 i Bærum, sønn av Kristian Larsen, død ca. 1941 i Bærum, og hustru Martha. Gift 1936 i Tønsberg med Anna Margarett Emilie Johansen, f. 1915 i Oslo. 1 barn. Dro til sjøs 1939 med d/s Biscaya. Seilte i alliert fart under krigen på forskjellige skip, sist på d/s Torborg. Døde 16-8-1944 i England etter en operasjon. Gravlagt i Bærum.
Hei Carsten
Takk for svaret. Dette virker svært interessant. :) Jeg har fødselsdato 07.11. på Rolf, men det tyder på at det kan være den Rolf jeg prøver og finne opplysninger om. Faren (min farfar) het Kristian og han var gift med Martha (min farmor). Begge foreldrene døde unge. Jeg vet heller ikke når de døde eller hvor de ble gravlagt, men jeg tror en av de døde rundt 1923 og de bodde på den tiden i nærheten av Bryn kirke (Hamang). Ligger det oversikt på nettet over Våre Falne?
Hilsen Ann-Britt
Takk for svaret. Dette virker svært interessant. :) Jeg har fødselsdato 07.11. på Rolf, men det tyder på at det kan være den Rolf jeg prøver og finne opplysninger om. Faren (min farfar) het Kristian og han var gift med Martha (min farmor). Begge foreldrene døde unge. Jeg vet heller ikke når de døde eller hvor de ble gravlagt, men jeg tror en av de døde rundt 1923 og de bodde på den tiden i nærheten av Bryn kirke (Hamang). Ligger det oversikt på nettet over Våre Falne?
Hilsen Ann-Britt
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Det står ikke mer om Rolf Kristiansen i "Våre Falne".
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Hei igjen Carsten
Jeg har nå funnet ut at Rolf faktisk var født 11.11.1907 og det betyr at du har funnet mange verdifulle opplysninger til meg. Tusen takk!
Hilsen Ann-Britt
Jeg har nå funnet ut at Rolf faktisk var født 11.11.1907 og det betyr at du har funnet mange verdifulle opplysninger til meg. Tusen takk!
Hilsen Ann-Britt
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Mail med skan av bilde og tekst er sendt til Ann-Britt
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei Laila
Tusen takk for det du har sendt meg
Ann-Britt
Tusen takk for det du har sendt meg
Ann-Britt