USA - savnet morfar, Alfred Lund Martinsen Stamsvik f. 1884
Moderator: MOD_Emigranter
USA - savnet morfar, Alfred Lund Martinsen Stamsvik f. 1884
Alfred Lund (Martinsen) Stamsvik f. 24.02.1884 i Bindal, foreldre Martin Teodor Larsen og Anna Petrine Rønning. I 1907 fikk han en datter med min mormor, Gudrun Teodora Levanda Nilsen f. 28.09.1886 Haugen, Andøy. Paret fikk ikke gifte seg og Alfred forlot Andøya. Jeg finner han som maskinassistent på S/S Stavangerfjord 1921 og 1922. Mønstret av i USA. Ikke funnet senere, ingen i familien har hatt kontakt.
Har funnet navnet Alfred Stamsvik på ”Wall of Honor” på Ellis Island. Navnet er kommet på ”veggen” ved hjelp av Loyd Merrill Johnson, Los Alamitos, CA. Adresse oppgis ikke. Jeg har også funnet at Loyd var gift med Jane Anee Stamsvik og hadde en datter Gaye. Finner ingen adresse for Loyd, som for øvrig er født i 1926. En Jennie Stamsvik, som døde 102 år gammel, er den eneste Stamsvik jeg finner. Hun var tydeligvis av norsk opprinnelse, far Skorstad, mor Aune.
Har tidligere forsøkt på Brukerforumet, kanskje et forsøk her kan hjelpe? Mvh John
Har funnet navnet Alfred Stamsvik på ”Wall of Honor” på Ellis Island. Navnet er kommet på ”veggen” ved hjelp av Loyd Merrill Johnson, Los Alamitos, CA. Adresse oppgis ikke. Jeg har også funnet at Loyd var gift med Jane Anee Stamsvik og hadde en datter Gaye. Finner ingen adresse for Loyd, som for øvrig er født i 1926. En Jennie Stamsvik, som døde 102 år gammel, er den eneste Stamsvik jeg finner. Hun var tydeligvis av norsk opprinnelse, far Skorstad, mor Aune.
Har tidligere forsøkt på Brukerforumet, kanskje et forsøk her kan hjelpe? Mvh John
Re: USA - savnet morfar, Alfred Lund Martinsen Stamsvik f. 1
Jeg fant en bare en Stamsvik i USA :
S. Stamsvik
532 N San Mateo Dr
San Mateo
CA 944012326
Jeg aner ikke om dette er en slektning av deg - men muligheten er jo der ...
mvh
Aud Marion Røen
S. Stamsvik
532 N San Mateo Dr
San Mateo
CA 944012326
Jeg aner ikke om dette er en slektning av deg - men muligheten er jo der ...
mvh
Aud Marion Røen
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Hei
På Ancestry.com finner jeg denne Alfred, så vidt jeg forstår født i NY 1926, deltatt i WWII. Kan dette være din Alfred`s sønn ??
U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946 Record
about Alfred R Stamsvik:
Name: Alfred R Stamsvik
Birth Year: 1926
Race: White, citizen
Nativity State or Country: New York
State: Pennsylvania
County or City: Allegheny
Enlistment Date: 5 Mar 1945
Enlistment State: Pennsylvania
Enlistment City: Pittsburgh
Branch: No branch assignment
Branch Code: No branch assignment
Grade: Private
Grade Code: Private
Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law
Component: Selectees (Enlisted Men)
Source: Civil Life
Education: 4 years of high school
Marital Status: Single, without dependents
Height: 66
På Googgle fant jeg dette:
Du finner Alfred R. Stamsvik nest nederst på siden: http://www.accident-report.com/WDPOW/wslat.html. Hvis ikke lenken går inn, så søk direkte på Googgle på Alfred Stamsvik.
(Her ser det ut som du kan kjøpe flere opplysninger).
Kolbjørn
På Ancestry.com finner jeg denne Alfred, så vidt jeg forstår født i NY 1926, deltatt i WWII. Kan dette være din Alfred`s sønn ??
U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946 Record
about Alfred R Stamsvik:
Name: Alfred R Stamsvik
Birth Year: 1926
Race: White, citizen
Nativity State or Country: New York
State: Pennsylvania
County or City: Allegheny
Enlistment Date: 5 Mar 1945
Enlistment State: Pennsylvania
Enlistment City: Pittsburgh
Branch: No branch assignment
Branch Code: No branch assignment
Grade: Private
Grade Code: Private
Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law
Component: Selectees (Enlisted Men)
Source: Civil Life
Education: 4 years of high school
Marital Status: Single, without dependents
Height: 66
På Googgle fant jeg dette:
Du finner Alfred R. Stamsvik nest nederst på siden: http://www.accident-report.com/WDPOW/wslat.html. Hvis ikke lenken går inn, så søk direkte på Googgle på Alfred Stamsvik.
(Her ser det ut som du kan kjøpe flere opplysninger).
Kolbjørn
Sist redigert av gj02049 den 2. januar 2006 kl. 22.33, redigert 1 gang totalt.
Kan det her være blandet sammen to personer med samme navn?
Kolbjørn
Kolbjørn
Sist redigert av gj02049 den 2. januar 2006 kl. 22.38, redigert 1 gang totalt.
Hei Laila!
Det er Alfreds far og halvsøsken. Ingen av disse emigrerte. Han kone hadde brødre som emigrerte. Har hatt kontakt med David Kuhn, som stammer fra en av disse, ingen av de hadde kjennskap til Alfred. John
Det er Alfreds far og halvsøsken. Ingen av disse emigrerte. Han kone hadde brødre som emigrerte. Har hatt kontakt med David Kuhn, som stammer fra en av disse, ingen av de hadde kjennskap til Alfred. John
Hei Kolbjørn!
Skal forsøke å se nærmere på disse opplysningene. Takker så langt.
John
Skal forsøke å se nærmere på disse opplysningene. Takker så langt.
John
Hei
Dette kunne jo ha vært Alfreds kone ???, hva med en dødsattest på henne ???
Fra Ancestry.com:
Social Security Death Index Record
about Jennie L. Stamsvik
Name: Jennie L. Stamsvik
SSN: 175-22-1308
Born: 16 Jun 1888
Died: 13 Feb 1990
State (Year) SSN issued: Pennsylvania (Before 1951 )
Kolbjørn
Dette kunne jo ha vært Alfreds kone ???, hva med en dødsattest på henne ???
Fra Ancestry.com:
Social Security Death Index Record
about Jennie L. Stamsvik
Name: Jennie L. Stamsvik
SSN: 175-22-1308
Born: 16 Jun 1888
Died: 13 Feb 1990
State (Year) SSN issued: Pennsylvania (Before 1951 )
Kolbjørn
Hei !
Når det gjelder Jennie ser dere av mitt opprinnelige innlegg at jeg har sett litt på henne. Hun er sikkert født i Norge, både Skorstad og Aune er typiske Midt-Norge navn. Har ikke funnet henne som emmigrant, uvisst hvilket navn hun brukte da. Som dere sikkert forstår er jeg mest på jakt etter opplysninger om Alfred og om nålevende etterkommere. New York som utgangspunkt kan sikkert stemme, rykter i familien ville ha det til at han bodde i Hudson-området i NY. Mvh John
Når det gjelder Jennie ser dere av mitt opprinnelige innlegg at jeg har sett litt på henne. Hun er sikkert født i Norge, både Skorstad og Aune er typiske Midt-Norge navn. Har ikke funnet henne som emmigrant, uvisst hvilket navn hun brukte da. Som dere sikkert forstår er jeg mest på jakt etter opplysninger om Alfred og om nålevende etterkommere. New York som utgangspunkt kan sikkert stemme, rykter i familien ville ha det til at han bodde i Hudson-området i NY. Mvh John
- Kontakt:
Hei igjen!
Har du sjekket i dødsfall-meldinger etter foreldrene til Alfred om han er nevnt der?
Alfred kan ha hatt et utall av navn. Larsen, Martinsen, Lund, Stamsvik eller noe helt annet.
Stamsvik er ikke akkurat lett å si for engelsktalende.
Hadde Alfred flere fornavn?
Har du sjekket i dødsfall-meldinger etter foreldrene til Alfred om han er nevnt der?
Alfred kan ha hatt et utall av navn. Larsen, Martinsen, Lund, Stamsvik eller noe helt annet.
Stamsvik er ikke akkurat lett å si for engelsktalende.
Hadde Alfred flere fornavn?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei igjen!
Alfreds mor døde allerede i 1896. Hans far i 1946. Alfred ikke nevnt, antas å være død?
Lund er hans andre fornavn. Jeg må kanskje gjenta at de medlemmer av familien jeg har hatt kontakt med i Bindal/ Nordfold ikke vet mere enn meg, snarere tvert om.
Det er klart at Alfred kan ha brukt andre navn, det har vært mitt utgangspunkt i en årrekke. Det var når Loyd Merrill Johnson gift med Jane Anee Stamsvik dukket opp på papiret jeg begynte å leite etter Stamsvik igjen, Sandvik kunne også vært aktuelt etternavn. Hilsen John.
Alfreds mor døde allerede i 1896. Hans far i 1946. Alfred ikke nevnt, antas å være død?
Lund er hans andre fornavn. Jeg må kanskje gjenta at de medlemmer av familien jeg har hatt kontakt med i Bindal/ Nordfold ikke vet mere enn meg, snarere tvert om.
Det er klart at Alfred kan ha brukt andre navn, det har vært mitt utgangspunkt i en årrekke. Det var når Loyd Merrill Johnson gift med Jane Anee Stamsvik dukket opp på papiret jeg begynte å leite etter Stamsvik igjen, Sandvik kunne også vært aktuelt etternavn. Hilsen John.
- Kontakt:
jeg synes det er så utrolig rart at det ikke finnes mer enn en Stamsvik i SSDI dersom det var noen som brukte dette navnet.
Har du prøvd å finne ham i sjømanns-ruller osv? Han kan jo ha dødd på båten, mange forulykket.
Jeg har prøvd å finne
Alfred Lund (fant en med rett f.år, men han het Alfred E. Lund)
Alfred Sand* Ingen med passende f.år
Alfred Martinsen - fant en Alfred M. Martin f. 1884 i Norge, snekker, men imm. i 1905
Dette er de Alfredene som bor i NY i 1930 med 1884 +/- 1 år
Record Alfred Nelson Mathilda Nelson Brooklyn, Kings, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Olsen Emelia Olsen Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Breke Kitty Breke Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Madsen Sigrid Madsen Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred E Anderson Anna Anderson Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred E Mathisen Rebecca Mathisen Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Berg Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Lodger
View Record Alfred Hansen Adrian Hansen Manhattan, New York, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred Helleren Susanna Helleren Manhattan, New York, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Hanssen Catharine Hanssen Manhattan, New York, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Christenson Anna Christenson Queens, Queens, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred K Hanson Freda Hanson Queens, Queens, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Egland Sally Egland Queens, Queens, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Berle Mathilda Berle Richmond, Richmond, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred E Anderson Emma Anderson Brookhaven, Suffolk, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Nicholson Liberty, Sullivan, NY abt 1883 Norway Lodger
View Record Alfred M Holmberg Tarrytown, Westchester, NY abt 1885 Norway Lodger
Har du noen følelse for noen av dem?
Har du prøvd å finne ham i sjømanns-ruller osv? Han kan jo ha dødd på båten, mange forulykket.
Jeg har prøvd å finne
Alfred Lund (fant en med rett f.år, men han het Alfred E. Lund)
Alfred Sand* Ingen med passende f.år
Alfred Martinsen - fant en Alfred M. Martin f. 1884 i Norge, snekker, men imm. i 1905
Dette er de Alfredene som bor i NY i 1930 med 1884 +/- 1 år
Record Alfred Nelson Mathilda Nelson Brooklyn, Kings, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Olsen Emelia Olsen Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Breke Kitty Breke Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Madsen Sigrid Madsen Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred E Anderson Anna Anderson Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred E Mathisen Rebecca Mathisen Brooklyn, Kings, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Berg Brooklyn, Kings, NY abt 1883 Norway Lodger
View Record Alfred Hansen Adrian Hansen Manhattan, New York, NY abt 1883 Norway Head
View Record Alfred Helleren Susanna Helleren Manhattan, New York, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Hanssen Catharine Hanssen Manhattan, New York, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Christenson Anna Christenson Queens, Queens, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred K Hanson Freda Hanson Queens, Queens, NY abt 1884 Norway Head
View Record Alfred Egland Sally Egland Queens, Queens, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Berle Mathilda Berle Richmond, Richmond, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred E Anderson Emma Anderson Brookhaven, Suffolk, NY abt 1885 Norway Head
View Record Alfred Nicholson Liberty, Sullivan, NY abt 1883 Norway Lodger
View Record Alfred M Holmberg Tarrytown, Westchester, NY abt 1885 Norway Lodger
Har du noen følelse for noen av dem?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei Laila!
Det er vel svakt uttrykt at det er utrolig at det ikke finnes flere Stamsvik. Jane Anee Stamsvik må jo ha hatt foreldre, og eksistert. Håper du forstår at jeg har tatt frem - og lagt bort bestefar mange ganger de siste 25 år. Slik jeg forstår siste innføring på Ellis Island mønstret han av i New York. Siden er han borte, har du noe forslag om hvordan jeg kan få kontakt med Loyd Merrill Johnson. Vet jo ikke om han lever fortsatt, finner ikke telefonnummer eller adresse. Hilsen John
Det er vel svakt uttrykt at det er utrolig at det ikke finnes flere Stamsvik. Jane Anee Stamsvik må jo ha hatt foreldre, og eksistert. Håper du forstår at jeg har tatt frem - og lagt bort bestefar mange ganger de siste 25 år. Slik jeg forstår siste innføring på Ellis Island mønstret han av i New York. Siden er han borte, har du noe forslag om hvordan jeg kan få kontakt med Loyd Merrill Johnson. Vet jo ikke om han lever fortsatt, finner ikke telefonnummer eller adresse. Hilsen John
- Kontakt:
Wall of Honor ber ikke om legitimasjon. Loyd kan være en avdød allerede når Stamsvik ble lagt ut på denne veggen.
Hva om du bestiller (koster litt men... ) Jennie sin søknad om Social Security nummer? Der står hennes foreldre. Det tar lang tid, men når du har lett i 25 år.....
Se her hva jeg fant!
Jane Anee STAMSVIK
[35910]
Family 1 : Loyd Merrill JOHNSON
1. Gaye JOHNSON
|
|--Jane Anee STAMSVIK
|
Dette fant jeg på en privat hjemmeside, så disse menneskene finnes ett eller annet sted!
http://hostville.com/family/gen1/d0078/ ... tml#I37239
Dette er hovedsiden http://hostville.com/family/
kanskje en e-post for å finne ut hvem dette er?
Hva om du bestiller (koster litt men... ) Jennie sin søknad om Social Security nummer? Der står hennes foreldre. Det tar lang tid, men når du har lett i 25 år.....
Se her hva jeg fant!
Jane Anee STAMSVIK
[35910]
Family 1 : Loyd Merrill JOHNSON
1. Gaye JOHNSON
|
|--Jane Anee STAMSVIK
|
Dette fant jeg på en privat hjemmeside, så disse menneskene finnes ett eller annet sted!
http://hostville.com/family/gen1/d0078/ ... tml#I37239
Dette er hovedsiden http://hostville.com/family/
kanskje en e-post for å finne ut hvem dette er?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei!
Skulle vel fortalt at det er fra denne hjemmesiden jeg har navnene på Jane og Gaye. Har kontaktet vedkommende, ga meg e-post adressen til den som han igjen hadde fått opplysningene. Selvsagt eksisterte ikke adressen lenger. Må at en pause, har fysioterapitime 1230. Takk for alle innspill sålangt. Hilsen John.
Skulle vel fortalt at det er fra denne hjemmesiden jeg har navnene på Jane og Gaye. Har kontaktet vedkommende, ga meg e-post adressen til den som han igjen hadde fått opplysningene. Selvsagt eksisterte ikke adressen lenger. Må at en pause, har fysioterapitime 1230. Takk for alle innspill sålangt. Hilsen John.
Manglende Stamsvik i offentlige papirer.
Hvis Alfred L. Stamsvik døde før SSD ble tatt i bruk må han lokaliseres andre steder.
Hvis Alfred R Stamsvik var sønnen blei han drept i 2. verdenskrig, hvis jeg forstår rett.
Jane Anee Stamsvik døde tydeligvis, Loyd M. Johnson var gift på ny med Helen Stevens Knight.
Jane vil være registrert med etternavn Johnson, en av mange. Gaye er sikkert gift.
En ting til: Charles Dodds, som har Jane, Loyd og Gaye registrert, fikk informasjonen fra Shauna. Etternavn ukjent, e-postadresse, [email protected], virker ikke.
Suzanne Stamsvik er ca 60 år, passer liksom ikke inn. Grått hår har jeg fra før.
John
Hvis Alfred L. Stamsvik døde før SSD ble tatt i bruk må han lokaliseres andre steder.
Hvis Alfred R Stamsvik var sønnen blei han drept i 2. verdenskrig, hvis jeg forstår rett.
Jane Anee Stamsvik døde tydeligvis, Loyd M. Johnson var gift på ny med Helen Stevens Knight.
Jane vil være registrert med etternavn Johnson, en av mange. Gaye er sikkert gift.
En ting til: Charles Dodds, som har Jane, Loyd og Gaye registrert, fikk informasjonen fra Shauna. Etternavn ukjent, e-postadresse, [email protected], virker ikke.
Suzanne Stamsvik er ca 60 år, passer liksom ikke inn. Grått hår har jeg fra før.
John
- Kontakt:
Bare en kort kommentar, SSDI startet ikke (den faste dataregistreringen) før i 1967, så det er ikke så rart at Alfred ikke er med der
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Fra en velvillig jente i Pensacola har jeg fått kopi av Jennie L. Stamsviks nekrolog. Det framgår av denne at hun var enke etter Alfred L. Stamsvik, grunnlegger av Stamsvik Corporation og Noreign Engineers Society i New York. Sønnen, Alfred Stamsvik, var død tidligere (2. verdenskrig?). Hun etterlot seg døtrene Else (Dr. J.R.) Jameson i Summerville, SC og Jamie (Col. Loyd M. Johnson) Los Alamitos CA. To barnebarn, Lee (David) Kiker i Pencacola, Ross (Seyhan) Johnson Potomac, MD; fem oldebarn Lane og David Kiker, Errol, Douglas og Ryan Johnson.
Nå gjenstår det "bare" for meg å få kontakt med en av disse etterkommerne, og finne ut om Alfred virkelig er min morfar. Ville gjerne informere om at jeg har hatt en framgang. Hilsen John
Nå gjenstår det "bare" for meg å få kontakt med en av disse etterkommerne, og finne ut om Alfred virkelig er min morfar. Ville gjerne informere om at jeg har hatt en framgang. Hilsen John
- Kontakt:
Flott med tilbakemeldinger!
Regner med at du kjenner til de forskjellige telefonkatalogene
http://www.whowhere.com
http://www.switchboard.com
Lykke til!
Regner med at du kjenner til de forskjellige telefonkatalogene
http://www.whowhere.com
http://www.switchboard.com
Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hvis alder 42 år passer på Lane, så er det bare å ringe !
Name Age Street Address City State Zip Phone
Lane Kiker xxxxx 5088 Yacht Harbor Cir Pensacola Florida 32514 850-484-9954
Lane Kiker 42 7601 North 9Th Ave, 233 Pensacola Florida 32514 850-505-7733
Lane Kiker 42 7601 North 9Th Ave, 233 Pensacola Florida 32514 850-484-9954
Kolbjørn
Name Age Street Address City State Zip Phone
Lane Kiker xxxxx 5088 Yacht Harbor Cir Pensacola Florida 32514 850-484-9954
Lane Kiker 42 7601 North 9Th Ave, 233 Pensacola Florida 32514 850-505-7733
Lane Kiker 42 7601 North 9Th Ave, 233 Pensacola Florida 32514 850-484-9954
Kolbjørn
Takker for innspill.
Litt forvirret om alder på etterkommerne. Den eneste jeg vet alder på Loyd Merril Johnson, 80 år. Hans barn burde dat være under 60 år, barnebarn under 40 år. Tilsvarende når det gjelder Jameson og etterkommere. Må regne og lete litt mere blant de navnene jeg har fått i nekrologen. Mvh John
Litt forvirret om alder på etterkommerne. Den eneste jeg vet alder på Loyd Merril Johnson, 80 år. Hans barn burde dat være under 60 år, barnebarn under 40 år. Tilsvarende når det gjelder Jameson og etterkommere. Må regne og lete litt mere blant de navnene jeg har fått i nekrologen. Mvh John
Hei! En liten tilbakemelding, har omsider fått tak i Loyd Merrill Johnson i Florida. Jeg sendte han en kopi av bilde jeg hadde av min morfar fra 1907. Han bekreftet at dette var riktig mann og har lovet meg nærmere opplysninger. Ville først vite hvordan jeg hadde funnet han, samt hvorfor jeg var interessert i opplysninger om min morfar? Ser kanskje omsider enden av tunnelen. Skrev nytt brev i dag, han bruker dessverre ikke internett. Mvh John
- Jan Åge Habberstad
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Noen flere opplysninger i denne biografien jeg har skrevet;
http://strindahistorielag.no/wiki/index ... I_Stamsvik
http://strindahistorielag.no/wiki/index ... I_Stamsvik