Karoline Kaspersdatter Østvik, f. 6/10 1854

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
gj06865
Sted: INDERØY

Karoline Kaspersdatter Østvik, f. 6/10 1854

Legg inn av gj06865 » 21. august 2014 kl. 19.14

Utvandret i 1882: Karoline Kaspersdatter Østvik, f. 6/10 1854 i Flatanger. Foreldre: Kasper Johnsen Østvik og Karen Østvik. Utvandret til Rushford, Minnesota.

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ge ... 0000075487

Hun har ingen søsken eller familie i Amerika. Noen som kan spore opp bosted, vigsel eller dødsfall på denne personen?

mvh
Arnt

Brukeravatar
Margit R Bakke
Sted: USA
Kontakt:

Re: Karoline Kaspersdatter Østvik, f. 6/10 1854

Legg inn av Margit R Bakke » 21. august 2014 kl. 19.26

Name: Karoline Sofie Kaspersdatter
Event Date: 04 May 1855
Event Place: Halmay, Nord-Trøndelag, Norway
Birth Date: 06 Oct 1854
Father's Name: Kasper Jonss
Mother's Name: Karen Sofie Matiasdotter
Indexing Project (Batch) Number: C42403-3 , System Origin: Norway-EASy , GS Film number: 307046
Margit in Minnesota
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"

Brukeravatar
Margit R Bakke
Kontakt:

Legg inn av Margit R Bakke » 21. august 2014 kl. 19.32

Emigranter fra Trondheim 1867-1930
Year Page Line no. Serial no. New group Date of reg. Date Given name Last name Marital status Occupation Sex Age Residence Destination Line Ship Freight (spd/kr) Freight (øre) Ticket

32233 1882 46 2 3869 1 30.05.1882 31.05.1882 Karoline Østvig ug Arbeiderske k 27 Fladanger Rushford Minn Amerikan Dampsk. Tasso 202 31
Margit in Minnesota

gj06865

Legg inn av gj06865 » 21. august 2014 kl. 21.29

Skjønte ikke mye av disse svarene?????? Ikke noe her som jeg ikke har listet i min etterlysning så vidt jeg kan se???

Arnt

Vigdis Jøsang
Sted: HAUGESUND

Legg inn av Vigdis Jøsang » 21. august 2014 kl. 22.20

Arnt skrev:Skjønte ikke mye av disse svarene?????? Ikke noe her som jeg ikke har listet i min etterlysning så vidt jeg kan se???

Arnt

Hei Arnt

Er det alt du har å si, ikke så mye som en takk en gang for at de bruker av sin tid på å gjøre et forsøk på å hjelpe????? :shock:

Jeg kikket igjennom mange av de etterlysningene du har lagt ut i forumet her og det er jammen ikke mye takk å få fra deg, de kan telles på en hånd. Bare noe surt tilbake hvis vi legger ut for mye av det du har fra før, for eksempel:

Arnt skrev:Hvorfor bruke flere timer på å finne fødselsdatoer og navn på foreldre og fødested, samt emigrasjonsår, når jeg listet opp dette i første innlegg? (for det var jo det du søkte opp)Hilsen Arnt

Et annet sted sier du:

Arnt skrev:Takk for at du prøvde å lete. Ja, Hartvigs datter Olga Kristiane er oppkalt etter Olga Kristine Lie, men jeg vet ikke om hun er død. Hvis hun giftet seg raskt etter ankomst Amerika, så kan hun ha giftet seg i en stat hvor det ikke er tilgjengelige kilder for den perioden. Finner ikke noe ved vigsel/dødsfall ved å søke på fornavn og foreldrenes fornavn eller etternavn heller. Jeg har vanlig ancestry abonnement, men ikke tilgang til de fleste kilder i Canada. Noen personer må man bare gi opp til slutt, og det er en del slike "umulige" jeg legger ut her i tilfelle noen skulle ha bedre søkemotorer tilgjengelig enn meg.
mvh Arnt

Her var den ene av de få takker :)
Når du selv har søkt i en av verdens beste søkemotorer og ikke har funnet noe av det du etterlyser, men gjerne en del annet, så er det ikke rart at vi andre også bruker noen timer på å lete, så lenge du selv ikke bruker av DIN tid på å legge ut mer fullstendige opplysninger om HVOR du har søkt, og HVA du har funnet.

Og det ER en helt vanlig rutine vi har her inne å legge ut det vi finner når vi søker, for vi vet jo som sagt ikke HVA du har og ikke har, selv om du sier du er tydelig på hva du er på jakt etter.

Vi må som sagt begynne et sted, og legger vi det ikke ut så kan det være at du går glipp av noe som du ikke hadde fra før. Så kanskje heller et smil og en takk i stedet, ville gjøre det mye hyggeligere for oss som virkelig ønsker å hjelpe. :D

Mvh
Vigdis

gj06865

Legg inn av gj06865 » 21. august 2014 kl. 23.49

Hva er dette for merkelige påstander? Jeg har da sagt takk for hjelp hver gang jeg har fått hjelp (mer en jeg har fått fra de jeg har hjulpet her inne). Det var noen som sa at jeg holdt opplysninger tilbake. Feil. Alle opplysningene som vedkommende brukte timer på å finne hadde jeg listet opp i første innlegget. Er det så galt å påpeke det? Samme her. Jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å liste opp på nytt igjen opplysninger som jeg allerede har listet opp? Alt jeg har funnet har jeg listet opp, og holder ingenting tilbake. Så hvis noen skal løse en oppgave, så er det en fordel å lese oppgaven først, eller?
mvh
AL

Brukeravatar
Margit R Bakke
Kontakt:

Legg inn av Margit R Bakke » 22. august 2014 kl. 2.36

Those of us who love to help others for free like to have ALL the information. We like to see it first hand and know what we are dealing with. Yes you did give this information, you did not give the date that she left Norway. That helps a lot for us who are looking for information for you. You only said she left in 1882. :wink: The information I looked up and put on this forum states that she left on May 31, 1882. That means that she more than likely landed in Canada or the USA in the month of June. Knowing this exact date helps us who wish to help you. :wink:
I have searched and I have found nothing with the information given by you. :wink:
Margit in Minnesota

gj06865

Legg inn av gj06865 » 22. august 2014 kl. 9.16

Well, did finding that date help you in your search? The information I gave is the only information available, so if that info didn't help you, well thats all there is I'm afraid. There is no information to be found after she arrived in America. I doubt that it is possible to find any more information about this Karoline in America. Some People just disappear for various reasons.

9 out of 10 of all the other People I've listed on this forum has not been found in America, so either they changed their names or there aren't enough Sources available in the state they lived in.
mvh
AL

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»