Hei!
Nå har det stoppet helt opp for meg. Jeg leter og leter etter ekteparet Ragnhild og Andreas (Andrew) Thompson og deres etterkommere og har følgende opplysninger:
Ragnhild Helene Adele f. Johannesen f. 09.09.1904 i Glemmen, Østfold. Jeg har oversikt over Ragnhilds opphav og oppvekst. Hun reiste til Jersey City, New Jersey for å besøke sin tante i 1923 og bosatte seg der. Det er tiden etter 1923 hvor alle tråder henger i luften.
Andreas (Andrew) Thompson f. 30.11.1888. Jeg vet ikke noe om hans foreldre eller hvor han ble født og skulle så gjerne visst noe om det.
Ragnhild og Andreas giftet seg. Jeg vet ikke hvor og når. De fikk 4 barn:
- Robert Andrew Thompson f. 24.02. i USA - død 12.01.1989 på Kråkerøy, Østfold.
- John Thompson
- Doris Thompson. Hun bosatte seg i enten New York eller New Jersey.
- Alice Thompson. Hun bosatte seg i California.
Det er også blitt meg fortalt at Ragnhild og Andreas flyttet med barna til Norge i 30-årene. Jeg vet ikke eksakt når. De bosatte seg på Kråkerøy.
Andreas døde på Kråkerøy 13.07.1965. I Kirkeboken for Glemmen ved Ragnhild dåp er det påført at det er blitt utstedt attest 21.05.1966. Ragnhild reiste til sin datter Doris i New Jersey eller New York og bodde der til hun døde. Jeg vet ikke når Ragnhild døde.
Jeg håper med dette at noen der ute kan hjelpe meg å finne mer ut om Ragnhild og Andreas, deres barn og eventuelle etterkommere.
Håpefull hilsen fra
Kjersti Elgaaen
Ragnhild f.1904 og Andreas Thompson f.1888
Moderator: MOD_Emigranter
-
- Sted: JAR
-
- Sted: MOELV
Re: Ragnhild f.1904 og Andreas Thompson f.1888
Hei.
Her er familien i 1930 census:
1930 United States Federal Census
about Andrew Thompson Name: Andrew Thompson
Birth Year: abt 1888
Birthplace: Norway
Home in 1930: Jersey City, Hudson, New Jersey
View Map
Relation to Head of House: Head
Spouse's Name: Helen Thompson
Occupation:
Education:
Military Service:
Rent/home value:
Age at first marriage:
Parents' birthplace: View image
Neighbors: View others on page
Household Members: Name Age
Andrew Thompson 42
Helen Thompson 25
Doris Thompson 3 6/12
Robert Thompson 2 1/12
Her er familien i 1930 census:
1930 United States Federal Census
about Andrew Thompson Name: Andrew Thompson
Birth Year: abt 1888
Birthplace: Norway
Home in 1930: Jersey City, Hudson, New Jersey
View Map
Relation to Head of House: Head
Spouse's Name: Helen Thompson
Occupation:
Education:
Military Service:
Rent/home value:
Age at first marriage:
Parents' birthplace: View image
Neighbors: View others on page
Household Members: Name Age
Andrew Thompson 42
Helen Thompson 25
Doris Thompson 3 6/12
Robert Thompson 2 1/12
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ann Kristin Elvsveen
Styremedlem DIS- Hedmark
Kontaktansvarlig Sverige/USA
Styremedlem DIS- Hedmark
Kontaktansvarlig Sverige/USA
-
Hei!
Takk for opplysningen!
At Ragnhild kallte seg Helen, er viktig informasjon. Ragnhild er jo ikke akkurat et navn som er lett å uttale "over there".
Jeg ser at fødselsåret for Robert ikke står i etterlysningen min. Beklager! Robert ble født 24.02.1928 i New Jersey.
Jeg lurer på om familien fremkommer på noen skipslister fra New York da de flyttet hjem til Norge
Det er blitt fortalt at Ragnhild reiste først med barna, og at Andrew kom etter.
Ragnhild (Helen) døde i USA. Det er også blitt meg fortalt at hun reiste til Doris etter at Andrew døde i 1965, attest ble utstedt i 1966, så jeg antar at hun reiste det året. Jeg lurer på om hun finnes i noen Death Index i New Jersey eller New York
Mvh
Kjersti
Takk for opplysningen!
At Ragnhild kallte seg Helen, er viktig informasjon. Ragnhild er jo ikke akkurat et navn som er lett å uttale "over there".
Jeg ser at fødselsåret for Robert ikke står i etterlysningen min. Beklager! Robert ble født 24.02.1928 i New Jersey.
Jeg lurer på om familien fremkommer på noen skipslister fra New York da de flyttet hjem til Norge

Det er blitt fortalt at Ragnhild reiste først med barna, og at Andrew kom etter.
Ragnhild (Helen) døde i USA. Det er også blitt meg fortalt at hun reiste til Doris etter at Andrew døde i 1965, attest ble utstedt i 1966, så jeg antar at hun reiste det året. Jeg lurer på om hun finnes i noen Death Index i New Jersey eller New York

Mvh
Kjersti
- Margit R Bakke
- Sted: USA
- Kontakt:

Social Security Death Index
Name: Ragnihild Dalland
SSN: 061-32-6208
Last Residence: 11209 Brooklyn, Kings, New York, United States of America
Born: 9 Sep 1904
Died: Feb 1986
State (Year) SSN issued: New York (1956-1957)
Margit in Minnesota
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"
-
Hei!
I wonder if this is "my Ragnhild". On one hand she was married to Andrew Thompson and had 4 children. On the other hand she was a widow and 62 years old when she returned to her daughter in USA. I am told that her daugher, Doris, were living in New Jersey or New York, so it could be New York. And last not least, she had the same birthdate than Ragnhild Dalland. It can naturally be possible that Ragnhild got married again in her older days, therefor another surname. I don't know.
How can I find out if this is the right person?
Is there any possibility to find out if she married a person called Dalland?
I have been told that she was living in a home for elderly some years befor she died. Doris was working in that home.
Margit, thank you for coming up with Ragnhild Dalland.
Kind regards,
Kjersti
I wonder if this is "my Ragnhild". On one hand she was married to Andrew Thompson and had 4 children. On the other hand she was a widow and 62 years old when she returned to her daughter in USA. I am told that her daugher, Doris, were living in New Jersey or New York, so it could be New York. And last not least, she had the same birthdate than Ragnhild Dalland. It can naturally be possible that Ragnhild got married again in her older days, therefor another surname. I don't know.

How can I find out if this is the right person?
Is there any possibility to find out if she married a person called Dalland?
I have been told that she was living in a home for elderly some years befor she died. Doris was working in that home.
Margit, thank you for coming up with Ragnhild Dalland.
Kind regards,
Kjersti