Etterkommere etter Petra P. Kjøllesdal Olsen og Henry Olsen
Moderator: MOD_Oslo
Etterkommere etter Petra P. Kjøllesdal Olsen og Henry Olsen
Jeg søker informasjon om Henry Olsen født år 1900 - muligens i Oslo - og Petra Andrea Pedersdatter Kjøllesdal, født i Kjølsdalen i daværende Davik den 26. august 1894.
Henry og Petra var bosatt i Oslo ifølge bygdebok for Kjølsdalen i Sogn og Fjordane (side 330). Det antas at Petra kan ha flyttet til Oslo rundt 1920, men jeg har vanskelig for å finne noen informasjon om hva som skjedde med dem etter at Petra forlot Kjølsdalen.
Har noen her på forumet informasjon om giftermål/barn/dødsår/dødssted og/eller utvandring?
Link til folketelling 1910 for Petra: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6739001393
Henry og Petra var bosatt i Oslo ifølge bygdebok for Kjølsdalen i Sogn og Fjordane (side 330). Det antas at Petra kan ha flyttet til Oslo rundt 1920, men jeg har vanskelig for å finne noen informasjon om hva som skjedde med dem etter at Petra forlot Kjølsdalen.
Har noen her på forumet informasjon om giftermål/barn/dødsår/dødssted og/eller utvandring?
Link til folketelling 1910 for Petra: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6739001393
Sist redigert av gj19930 den 28. juli 2013 kl. 17.55, redigert 5 ganger totalt.
-
- Sted: LØKKEN VERK
Re: Etterkommere etter Petra P. Olsen Kjøllesdal og Henry Ol
Kåre skrev:Jeg søker informasjon om etterkommere etter Henry Olsen født år 1900 i Oslo (ifølge bygdebok for Kjølsdalen i Sogn og Fjordane) og Petra Pedersdatter Kjøllesdal født i Kjølsdalen i daværende Davik den 26. august 1894.
Hei Kåre !
Velkommen til forumet og som slektsleter.
Har du fødselsdatoen til Ole, og har du fødselsdato til Petra fra kirkebok eller bare fra F. T. 1910 ?
Lykke til videre.
Mvh. Magne

Datoen i kirkeboken stemmer med dato i FT 1910, se vedlagte PDF-fil.
Petra hadde ifølge kirkeboken mellomnavnet Andrea.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Sted: LØKKEN VERK
Kåre skrev:Datoen i kirkeboken stemmer med dato i FT 1910, se vedlagte PDF-fil.
Hei !
Har du også fødselsdatoen til Ole ?
Tror det er bedre om du tar med lenker på denne måten, en god opskrift til det her.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Lykke til også med det.
Mvh. Magne.
Tatt til info opplysningen om lenker..... men hva mener du med fødselsdatoen til OLE?
- Kristine Dohn
- Sted: DILLING
Hei
Disse fant jeg i arkivet til Aftenposten. Om det er dine vet jeg ikke. Henry Olsen er jo ikke noe uvanlig navn.
Hilsen fra Kristine
Disse fant jeg i arkivet til Aftenposten. Om det er dine vet jeg ikke. Henry Olsen er jo ikke noe uvanlig navn.
Hilsen fra Kristine

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tusen takk Kristine!
Den første dødsannonsen er temmlig sikkert "min", og den andre er meget mulig.
Hva er den mest "effektive/enkleste" måten å komme i kontakt med de opplistede etterkommerne?
Den første dødsannonsen er temmlig sikkert "min", og den andre er meget mulig.
Hva er den mest "effektive/enkleste" måten å komme i kontakt med de opplistede etterkommerne?
- Kristine Dohn
- Sted: DILLING
Heisann
Jeg ville brukt skattelister eller telefonkatalogen, men tror du de lever?
Hilsen fra Kristine
Jeg ville brukt skattelister eller telefonkatalogen, men tror du de lever?
Hilsen fra Kristine

Kristine,
De nevnte familiemedlemmene lever neppe... og etter å ha sett på annonsene en gang til, antar jeg at Petra og Henry ikke hadde noen barn (ingen barn er nevnt i hennes annonse og heller ikke i hans).
Enig? (forutsatt at vi har funnet riktig Henry)
De nevnte familiemedlemmene lever neppe... og etter å ha sett på annonsene en gang til, antar jeg at Petra og Henry ikke hadde noen barn (ingen barn er nevnt i hennes annonse og heller ikke i hans).
Enig? (forutsatt at vi har funnet riktig Henry)