Severin Martin Svendsen

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Helge Haugland
Sted: OSLO
Kontakt:

Severin Martin Svendsen

Legg inn av Helge Haugland » 5. desember 2004 kl. 21.27

Denne etterlysningen er flyttet fra DIS-Oslo/Akershus' sider. Vennligst svar til [email protected]

Severin Martin Svendsen f 1857

Min Oldefar Severin Martin Svendsen f 1857, Tromø sogn, Aust Agder bodde 1900 i Krumsgade 1, Oslo. Gift med Elisabeth Thomasine Svenden f 1858 i Lillesand. De hadde barna Sverre f 1884, Jens 1887, Gudrun 1890, Ingrid 1892, Karsten 1894, og Olaf 1899. Severin jobbet som Handelsfullmektig. I 1893 ble Severin M. far til Ingeborg Svendsen i Trondheim. Hennes mor Pauline Ingebrigtsdatter f 1867 i Målselv, Troms, satte datteren til fosterforeldre i Trondheim, Albrigt og Olava Hegstad. Hvor hun tok veien har jeg ikke helt klart, men hun emigrerte etter ei stund til Amerika...

Så også på etterlysningssidene deres at ei dame søkte opplysninger om Marius Severin Svendsen f 1899 i Oslo, sendte en mail til henne, men fikk aldri noe svar.. Om dette er enda et barn av Severin vet ikke jeg, meg pussig med år og navn..Eller? Om du som etterlyste denne Marius leser dette, kanskje du vil maile meg? [email protected]

Vennligst,
Ingeborg Kr. Støwer
E-mail; [email protected]

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»