Hei Inger.
Har ikke hatt mulighet til å se på innlegget ditt før idag av helsemessige grunner. Det var neimen ikke lite du hadde funnet.
Dette er mine tippoleforeldre, Dagny Kjellberg`s foreldre og søsken.
Folketellingen 1. februar 1907:
Jens Bjelkes gd 16, 3. etg., opg 3:
Olof Fredrik Kjellberg, f 1. september 1851, Sverige, til Kristiania 1868. Hjulmagersvend.
Elen Anna Kjellberg, f 19. januar 1850, Kristiania.
Olaf Eugen Kjellberg, f 3. mars 1891, Kristiania. Malerlerling.
Henry Lorang Kjellberg, f 3. januar 1896, Kristiania.
De bodde 1. januar 1906 i Lakkegaden 73, 1. opg., 2. etg. Tilflyttet nåværende adresse 17. januar. (De bodde i Christian Kroghs gt også i 1902.)
Dette må være mine tippoldeforeldre, Josef Kaurin`s foreldre og søsken.
Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested
Johan Olsen hf g Tobaksarbeider 1853 Aker
Olava Olsen hm g Hustru 1852 Asker
Oscar Olsen s ug Blikvarearbeider 1876 Kristiania
Signar Sverre Olsen s ug Cigarlægger 1879 Kristiania
Gyda Lagertha Olsen d ug Cigararbeiderske 1886 Kristiania
Asta Nathalie Olsen d ug Datter 1890 Kristiania
Gyda Natalie er min mormor og foreldrene stemmer med tidligere inf. At hun var døpt 13/4 1903 visste jeg ikke. Hun er tydligvis oppkalt etter to av sine tanter
Gyda Lagertha Olsen og Asta
Natalie Olsen som må være Josef Kaurin Olsens søstere. Deres far arbeidet innen Cigaryrket!
Gyda fikk flere søsken som jeg tidligere har nevnt, så dette er ganske sikkert min oldefar Josef`s familie. Jeg vet han hadde en yngere bror som het Sverre. Søsterene visste jeg ikke om, men så mange tilfeldigheter kan det vel ikke være?
Du har gitt meg mange sikre opplysninger på spørsmål jeg trodde jeg ikke skulle komme noen vei med og jeg er kjempe glad for din hjelp

.
Jeg tør nesten ikke spørre om du har mulighet til å hjelpe meg med
Ellen Anna`s foreldrene, men om du har mulighet til det er jeg utrolig takknemlig.
Takknemlig er jeg uansett, men også fryktelig nysgjerrig.
Tusen, tusen takk for stor hjelp.
mvh.
Torill M. Mangschau